Продължение на поста: https://bit.ly/3Rvbx9e
Според з.м.с.инж.Илия Царски това е първия РЦ Формула с двигател с вътрешно горене!
Модела е направен от Светослав Дамянов.
След доста лутане и търсене това твърдение се потвърди.
Питах няколко автомоделисти, но те дори не си спомниха на каква писта
се провеждаха състезанията, помнеха само точки и кофички.
Що се отнася да правилника и таблицата за оценки - имало нещо, такова.
Но то май беше само за електро модели на прав ход...
Аз си спомних - за модел с двг се добавяха 10 точки!
Признавам си, че такъв модел никога не съм виждал от 1973-та в България
и на международни състезания.
За това ще припомня за историята конфигурацията на трасето,
таблицата за точки и едно клипче от просторите на интернет.
Това е трасето(Рис.67):
В България пистата в "Западен парк" беше на асфалтова площадка, квадрат 13х13 метра.
Лентите бяха нарисувани с бяла блажна боя и широчина 5см.
Ако колело от модела настъпи лентата, но не я пресече движението продължава.
В случай на пресичане трябва да се върне на заден ход(разбира се ако има такъв),
или да направи обратен завой.
Никога не съм виждал другите три варианта.
При разговор с м.с.Красимир Младенов† той спомена, че на състезания в Русия е
бил неприятно изненадан с един от другите три варианта.
Ето лист от таблицата за оценка:
От точка 12 се вижда, че при наличие на двигател с вътрешно горене се добавят 10 точки.
Т.е. допуска се радиоуправляем копиен модел да бъде и с такъв двигател.
За този модел си спомни и з.м.с.Йосиф Христов от Габрово:
Истина е, но модела не беше пригоден за състезания, постоянно се въртеше на едно място.
На практика с него е невъзможно да се мине по състезателното трасе.
Предавателя SIMPROP e на Васил Петров.
Дали е имало втори приемник със сервомашинки или са местели и приемника не можа да си спомни.
В една от лентите, които дигитализиирах открих още няколко интересни кадъра:
Васил Петров с модела си и предавателя SIMPROP DIGI 2+1
Антената на модела е телескопична!
Вижда се как предно дясто колело е настъпило линията.
Светослав Дамянов с модела си, антената е гъвкава.
Моделите на Габровския отбор от Републиканското за конструктори в гр.София 1972г.
Третия от ляво на дясно е на з.м.с.инж.Илия Царски.
На края са двата RC модела, единия електро, другия с ДВГ.
Протокол от това състезание за съжаление все още не съм намерил.
А това намерих в просторите на интернета:
Примерно от 9-та секунда се вижда движение на модел по трасето.
Вижда се българския състезател м.с.Тодор Сеферинов.
Няма запазени снимки от полигона в София.
Според з.м.с.инж.Илия Царски това е първия РЦ Формула с двигател с вътрешно горене!
Модела е направен от Светослав Дамянов.
След доста лутане и търсене това твърдение се потвърди.
Питах няколко автомоделисти, но те дори не си спомниха на каква писта
се провеждаха състезанията, помнеха само точки и кофички.
Що се отнася да правилника и таблицата за оценки - имало нещо, такова.
Но то май беше само за електро модели на прав ход...
Аз си спомних - за модел с двг се добавяха 10 точки!
Признавам си, че такъв модел никога не съм виждал от 1973-та в България
и на международни състезания.
За това ще припомня за историята конфигурацията на трасето,
таблицата за точки и едно клипче от просторите на интернет.
Това е трасето(Рис.67):
В България пистата в "Западен парк" беше на асфалтова площадка, квадрат 13х13 метра.
Лентите бяха нарисувани с бяла блажна боя и широчина 5см.
Ако колело от модела настъпи лентата, но не я пресече движението продължава.
В случай на пресичане трябва да се върне на заден ход(разбира се ако има такъв),
или да направи обратен завой.
Никога не съм виждал другите три варианта.
При разговор с м.с.Красимир Младенов† той спомена, че на състезания в Русия е
бил неприятно изненадан с един от другите три варианта.
Ето лист от таблицата за оценка:
От точка 12 се вижда, че при наличие на двигател с вътрешно горене се добавят 10 точки.
Т.е. допуска се радиоуправляем копиен модел да бъде и с такъв двигател.
За този модел си спомни и з.м.с.Йосиф Христов от Габрово:
Истина е, но модела не беше пригоден за състезания, постоянно се въртеше на едно място.
На практика с него е невъзможно да се мине по състезателното трасе.
Предавателя SIMPROP e на Васил Петров.
Дали е имало втори приемник със сервомашинки или са местели и приемника не можа да си спомни.
В една от лентите, които дигитализиирах открих още няколко интересни кадъра:
Васил Петров с модела си и предавателя SIMPROP DIGI 2+1
Антената на модела е телескопична!
Вижда се как предно дясто колело е настъпило линията.
Светослав Дамянов с модела си, антената е гъвкава.
Моделите на Габровския отбор от Републиканското за конструктори в гр.София 1972г.
Третия от ляво на дясно е на з.м.с.инж.Илия Царски.
На края са двата RC модела, единия електро, другия с ДВГ.
Протокол от това състезание за съжаление все още не съм намерил.
А това намерих в просторите на интернета:
Вижда се българския състезател м.с.Тодор Сеферинов.
Няма запазени снимки от полигона в София.
Последна промяна: