Спомени за спорта

neznaen

Новодошъл
Поздравления за темата!
Последната снимка ми напомня за всеотдайните и вече забравени / някои даже и критикувани че нищо смислено не правели / началник клубове - хора възпитали и обучили не малко - градски, окръжни, републикански, балкански, европейски и световни шампиони по различните видове моделизми.Те реално бяха Директори на доста сериозни "учебни заведения" - клубове - почти несериозно приемани от обществото.Та в този ред на мисли си мисля, дали не ще се намери място и за тези Генератори на моделизма място в музея.А в Бг имаше много такива.
Поздрави и много успех с начинанието!
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Поздравления за темата!
Последната снимка ми напомня за всеотдайните и вече забравени / някои даже и критикувани че нищо смислено не правели / началник клубове - хора възпитали и обучили не малко - градски, окръжни, републикански, балкански, европейски и световни шампиони по различните видове моделизми.Те реално бяха Директори на доста сериозни "учебни заведения" - клубове - почти несериозно приемани от обществото.Та в този ред на мисли си мисля, дали не ще се намери място и за тези Генератори на моделизма място в музея.А в Бг имаше много такива.
Поздрави и много успех с начинанието!
Радвам се, че темата Ви харесва!
Познавам не малко такива хора, но за съжаление някой от тях не са между нас или не мога да се свържа с тях.
Освен това исках все пак да направя нещо, преди да търся помощ.
Част от хората на които се обадих помогнаха и помагат,други за момента не пожелаха това.
На практика вече имам какво да покажа, както и увереноста в правилноста на това начинанието.
Както писах някъде в темата приемам подаръци и изкупувам артефакти на приемливи за двете страни цени.
Подаръци за музея приемам до офиса на Еконт в гр.Сопот 4330 на ул.Ганчо Попниколов №17
Любомир Караиванов 0887897416 , моля транспорта да е за моя сметка.
Можете да се обадите на мобилния, да пишите чрез този форум в него има хубава форма на лични разговори.
Добри Добрев няма възможност да види какво съм направил за два месеца, поради тази причина набързо направих някой снимки.
витрина1.jpg
дипломи.jpg
майстори.jpg
а това е витрина,която на практика можем да приемем за празна
празно.jpg
Моите купи, грамоти и медали от последните 5 години ще бъдат преместени извън музея.
През ден, два преподреждам, пренареждам...понякога просто трупам на едно място.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Налага се да допълня 1975 "Републиканско първенство за средношколци"гр.Видин
Моят съученик и съотборник Александър Егоров завоюва първо място в клас A2.
Моля да ме извините, но ще повторя снимка побликувана по-рано.
123.jpg
Възстановеният модел:
RED1.jpg
RED2.jpg
Това е втория скоростен автомодел изработен от з.м.с.Марин Неделчев
през далечната 1974 година.
Марин е участвал с него на Репуликанско за конструктори, за съжаление нямаам протокол.
Двигателят е Спринт 2,5сс. му е подарен от м.с.Христо Китипов.
На практика го е взел от м.с.Георги Кабаков с обещание да му даде Rossi-15.
(в интерес на истината Кабаков наистина получил обещаното).
Част от резонансната тръба е извън корпуса.
Двигателните колела също са извън корпуса.
На първото състезание модела е със син цвят.
След това е боядисван с жълта боя, а сега е червен.
Обичахме да се шегуваме, че боята(цвета)не кара модела.
Поради тази причина няма да го пребоядисвам.

27.07.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На "Купа Варна" Антонио Дела Дзопа(Antonio Della Zoppa) отново ни изненада.
Очаквахме да е някаква разновидност на PB,но явно се излъгахме.
"KIOSHO FANTOM 20 EXPERT 4WD"
Снимка от интернет показва защо се изненадахме
2.jpg
Твърдо окачване и четири задвижващи колела!
Гениална, проста, лека и здрава конструкция.
Разбрах, че трябва да се подходи по друг нестандартен начин.
Не се наложи да убеждавам Иван Минков за идеята, той я възприе мигновенно.
Убеден бях, че ако поискаме от ръководството на завода да закупят модели
за всички от клуба просто ще ни изгонят. Но за един, два модела пари ще намерят.
Разговора с Антонио Делатзопа бе сравнително кратък - къде и как да преведем парички?
Искаме "японски" модели, задължително 4WD. Два модела 1/8 и два 1/12 за RC-E12.
Да бъдат най-новите, това което ще се появи през зимата.
Ще преведем повече от нужната сума, за да може с остатъка да изпрати и гуми.
Разбира се знаем, че трябва да има печалба за него.
Антонио беше бизнесмен, разбра бързо за какво го молим.
Подари ни каталог на фирмата SPEEDMODELS и обясни, че там има нужните детайли.
Да му изпратят някакво запитване от завода за 4-ри модела по телекса, той ще отговори.
Когато получи превода, ще трябва да почакаме няколко месеца, след това ще изпълни поръчката.
Предадохме каталога и разговора с Антонио на ръководството.
Помолихме се и зачакахме.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
След няколко месеца Иван Минков донесе два огромни кашона.
Разбира се първо отворихме по-големия.
Вътре имаше два модела "KYOSHO FANTOM 21-4iS" 4WD 1:8
4wd-1.jpg
4wd-2.jpg
4wd-3.jpg
а също така солидно количество гуми MRC.
MRCfront.jpg
Запазени са само един чифт предни гуми MRC.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В по-малкият кашон имаше два електромодела "HIROBO ASHURA" 1:12
ASHURA.JPG
Разбира се Антонио(Antonio Della Zoppa) бе помислил за електромотори,гуми и т.н.
Радоста ни бе неописуема, наистина имахме вероятно най-добрите модели.
За съжаление от двата електромодела е останало част от карбоновото шаси:
Hirobo.jpg
Всички усилия да намеря такива модели за сега са безуспешни.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1987г.
24-26 април Републикански турнир по автомоделизъм гр.Долна Оряховица
А2 3-то място м.с.Димитър Дишлиев
RC-E12 V1 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
V1 3-то място м.с.инж.Валентин Динков
V2 3-ро място м.с.Тодор Дилчев
Нямам протокол, написаното е само от налични дипломи.

08-10 май Републиканско първенство за пионери - гр.Михайловград
Отборно 4-то място
АВ1 1-во място Цветан Ташев 141,732км/ч - нов републикански рекорд за пионери !
АГ 7-о място Стоян Пръмов [БТР]
АЕ 13-о място Стоян Симеонов [БРДМ]
РС-ЕВ 4-то място Атанас Попдончев
Прикачвам протокол от състезанието (pdf)

22-28 май Републикански турнир по автомоделизъм гр.Криводол
RC-V1 1-ро място м.с.Валентин Динков
RC-V2 2-ро място м.с.Валентин Динков
Нямам протокол, написаното е само от налични дипломи.


Републиканско първенство за средношколци - гр.Плевен
Отборно 2-ро място
АВ1 1-во място Калин Неделчев
RC EB 2-то място Христо Пиринчиев
V2 1-ро място Борис Минков
V2 2-ро място Христо Пиринчиев
A2 1-во място Дишко Дишков
V2 3-то място Олег Николов

Калин Неделчев
калин.jpg
Борис Минков
Боро - бяло,зелено,червено.jpg
Дишко Дишков
Дишко Дишков.jpg
и победителя в клас RC-EB Юри Трънчев от отбора на гр.Шумен с предавател MULTIPLEX EUROPA
Юри Трънчев.jpg

10-15 юни Тбилиси СССР "Дружба и братство"
A2 2-ро място з.м.с.Марин Неделчев 259,777 км/ч
Нямам протокол, написаното е само от eдна налична диплома.

Диплома от м.с.Христо Керчев:
1987 Тбилиси.jpg
A4 3-то място м.с.Христо Керчев 305,084 км/ч
 

Attachments

  • 1987пионери.pdf
    671.2 KB · Прегледи: 0
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
03-05 юли 1987г. "Републиканско първенство за конструктори" - гр.Шумен
Отборно 9-то място
V1 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
V1 3-то място Иван Минков
V1 4-то място м.с. Тодор Дилчев
V1 5-то място м.с. Георги Дончев
V1 11-о място Агоп Дюлгерян
V1 19-о място Борис Минков

V2 1-во място з.м.с.Дамян Петров
V2 2-ро място Иван Минков
V2 3-ро място м.с.Тодор Дилчев
V2 4-то място м.с.инж.Валентин Динков
V2 7-о място м.с.Георги Дончев
V2 15-то място Агоп Дюлгерян
V2 16-то място Иван Минков

РС-ЕВ 8-о място м.с.Живко Матев
РС-ЕВ 10-о място Христо Пиренчиев
РС-ЕВ 12-то място Асен Динков
РС-ЕВ 15-то място Агоп Дюлгерян

RC-E12 2-ро място м.с.Георги Дончев
RC-E12 3-ро място м.с.Живко Матев
RC-E12 4-то място м.с.Валентин Динков
RC-E12 6-то място Агоп Дюлгерян
RC-E12 9-то място Иван Минков

A-3 4-то място Цветан Генков - "червен модел" OPS

Забележка: състезателят от гр.Пловдив - м.с.инж.Любомир Караиванов се декласира от
цялото състезание на основание Наредба №3434 ...
Скарах се с един от съдиите Младен Филипов(футболен съдия).
На RC-E12 с HIROBO ASHURA финала беше приключил,аз бях първи.
Поради декласирането това не е отбелязано в протокола.
Съдията не беше прав,защото си оставих предавателя на ремаркето и тогава слязох от него.
На международните сътезания това бе позволено, а той реши да ме декласира.

Въпреки масовото ни участие в това състезание сме едва на 9-то място отборно!
Причините са отсъствието на з.м.с.Марин Неделчев и м.с.Димитър Дишлиев,както и декласирането ми!
Снимка как карам от ремаркето...
Шумен1987.jpg
Под ремаракето от ляво на дясно е Мая Караджова, треньора м.с.Седеф Дончев...
След това в гр.София ме наказаха за една година ...
Прикачвам протокол от състезанието (pdf)

21.02.2022 инж.Иван Минков предостави дипломи и снимки:
Шумен 1987 RC-V2.jpg
1987 Ivan Minkov RC-V1.jpg
Награждаване на RC-V2:
1987 Ivan Minkov RC-V2.jpg
Награждаване на RC-V1:
V1.jpg

[23.09.2023] Грамота на м.с.Живко Матев:
Шумен 1987.jpg
 

Attachments

  • 1987Шумен-мъже.pdf
    1,022.6 KB · Прегледи: 6
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
36-то Европейско първенство Франция
1-2 август 1987 COUZON MONT D'OR - Club MICOX - FRANCE
Отборно България е на 4-то място
Франция 87-1.jpg
Франция 87-2.jpg
Франция 87-3.jpg

A1 2-ри з.м.с.Илия Царски 233,100 km/h
А1 3-ти з.м.с.Марин Лесиков 226,330 km/h
А2 7-и з.м.с.Марин Неделчев 250,069 km/h
А2 10-и м.с.Иван Копанаров 247,525 km/h
А5 7-и м.с.Цветан Петров 264,526 km/h
А10 9-ти м.с.Христо Керчев 302,470 km/h
А10 12-ти з.м.с.Марин Лесиков 299,053 km/h

1987 Франция.jpg
з.м.с.Марин Неделчев

Прикачвам протокол от състезанието (pdf)

Няколко снимки от личния архив на м.с.Христо Керчев
1987_1.jpg
Бъгарският отбор е от лявата страна с светлосиня горна част на екипите.
От ляво на дясно новият треньора Здравко Лечев, з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Цветан Петров, з.м.с.Илия Царски, м.с.Любен Изворов†,
м.с.Иван Копанаров†, седнал на земята з.м.с.Марин Неделчев и накрая м.с.Христо Керчев.
1987_2.jpg
м.с.Христо Керчев в компанията на колеги състезатели.
FR87.jpg
м.с.Христо Керчев, новата световна рекордьорка FRYMIRE Doroty USA 318,753 km/h N.R.M. и FRYMIRE Garold USA 309,598 km/h
1987France.jpg
FRYMIRE Doroty USA и з.м.с.Илия Царски
1987 N2.jpg
м.с.Христо Керчев "Спортист №2 ОС на ОСО" 1987г.
 

Attachments

  • Франция1987.pdf
    697.3 KB · Прегледи: 5
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
19-20 септември "MOM-KUPA" Унгария
Керамичен плакет:
MOM1987.jpg
Нямам протокол от състезанието.

Републикански турнир по автомоделизъм купа "Септември" 25-27 септември гр.Михайловград
RC-E12 1-во място м.с.инж.Валентин Динков
RC-V1 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
RC-V2 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
Нямам протокол, написаното е само от три налични дипломи.

В тази година има и крайно класиране заради проведените турнири
V1 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
V2 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
Нямам протокол, написаното е само от две налични дипломи.

з.м.с.Марин Неделчев - Спортист №5 на ОС на ОСО за 1987 година.

За втора година имаме участие по ракетомоделизъм на ребуликанско първенство за жени !
Прикачвам протокол (pdf),както и протокол (pdf) за авиомоделизъм F1.
 

Attachments

  • 1987_6_RepParvenstvo_Raketo_Jeny.pdf
    2.8 MB · Прегледи: 2
  • 1987_42_RepParvenstvo_F1.pdf
    1.4 MB · Прегледи: 2
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Аз обаче се докопах до едно видео със първите посетители на музея.... :hehe:;)
Наложи се да си сваля разни платени апликации но си заслужава пред това да обяснявам на Янко
как да го качи в Ютуб не в Фейсбук и то в затворена група от която неможе да се свали за да го виждат всички.
FB_IMG_1551775209809.jpg
 
Последна промяна от модератор:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес музея има нова придобивка:
AC3.5_1.jpg
AC3.5_2.jpg

Не знам точната година, вероятно е около 1988-1989-та.
Състезателите в скоростни автомодели драстично намаляват и ФЕМА решава да въведе нов клас 3,5 F.
Двигателя има максимален обем 3,5сс. Окачването да е твърдо. Аспуха да не е резонансен.
Редуктора с цилиндрични зъбни колела. В клуба бе изработен модел отговарящ на тези изисквания.
Двигателя е OPS 3,5сс със странично изпускане от формулите.
RC карбуратора е заменен. За маховик и едновременно зъбно колело се използва заготовка от формулите.
Дори аспуха е от там.
Правени са успешни стартове...но не се явяват други участници в този клас.
Идеята в България умира бързо.
Но този клас се оказва успешен за другите европейски държави, след време се правят изменения в изискванията.
И до ден днешен е включен в програмите на европейските състезания.

Прибавяйки този модел в музея завърши една от поставените цели:
Наличие на всички класове автомодели:
Скоростни с двигателно колело 1,5-2,5-3,5-5,10сс и скоростни модели с въздушен винт.
Всички пионерски класове с ластичен и електродвигател.
Наличие на RC-EB,RC-E12,RC-V с твърдо 2WD и RC-V с меко окачване 4WD.


Единствената липса е RC-EA.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес м.с.Георги Кабаков ми предаде уникална снимка от 1966г.
1966.jpg
Автомодел с двигателно колело изработен през 1966-г от Христо Андонов Куртинков
гр.Асеновград под.50-110 в оръжейната работилница.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1988
Републиканското състезание за пионери е за втори път е в гр.Симеоновград,
вероятно сме се отказали да пращаме състезатели.
1987 е последната година с наше участие при пионерите.

Републиканско състезание за средношколци гр.Плевен
Отборно 2-ро място
АВ1 1-во място Калин Неделчев
А2 2-ро място Борис Минков
АВ2 3-то място Петър Козарски
Данните и снимката на Калин Неделчев са от списание "Млад конструктор" 8/88
Калин1988.jpg

06-08 май Републикански турнир за конструктори гр.Долна Оряховица
А2 1-во място з.м.с. Марин Неделчев
А2 2-ро място м.с.Димитър Дишлиев
RC-V1 3-то място м.с.Георги Дончев
RC-V2 3-то място м.с.Георги Дончев
Нямам протокол, написаното е само от налични дипломи.

8-10 юни Републиканско състезание за конструктори гр.Михайловград
Отборно - 3-то място
А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
RC E12 1-во място м.с.инж.Любомир Караиванов
V1 3-то място м.с.Георги Дончев
V2 2-ро място м.с.Тодор Дилчев
Нямам протокол, написаното е само от налични дипломи.
14.11.2021 добавям изрезка от вестник съхранена от м.с.Розен Тодоров:
29 юли 1988 репортаж .jpg

29.06-02.07 e проведено международно състезание "ГРАНД ПРИ ВАРНА - '88"
А1 1-во място з.м.с.инж.Илия Царски 238,473 км/ч
А1 2-ро място з.м.с.Марин Лесиков 231,939 км/ч
А2 1-во място з.м.с. Марин Неделчев 265,057 км/ч
А2 3-то място м.с. Иван Копанаров 235,787 км/ч
А5 1-во място м.с. Цветан Петров 273,224 км/ч
А5 2-ро място з.м.с. Петър Савчев 270,880 км/ч
А10 2-ро място м.с.Любен Изворов 311,634 км/ч
А10 4-то място м.с.Христо Керчев 307,955 км/ч
RC-E12 1-во място м.с.инж.Любомир Караиванов
RC-V2 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
RC-V2 3-то място Иван Минков

Отборно скоростни - България , СССР , Варна
Отборно радиоуправляеми - ГДР , България , ВМЗ Сопот

В протокола е записано:
Постижението на з.м.с. Марин Неделчев 265,057 км/ч е нов Републикански рекорд

Прикачвам протокол от състезанието (pdf)

28-30 юли "Дружба и братство" Лайпциг ГДР
1-1988 Leipzig DDR.jpg
На снимката отзад прави от ляво на дясно Иван Минков, Огнян Филипов† , м.с.Красимир Младенов†, м.с.инж.Любомир Караиванов и м.с.Димитър Лесковски
клекнал отпред е з.м.с.Дамян Петров, до него изправен Иван Керчев† и след него клекнал е преводача.
Водач на отбора е Огнян Филипов†.
Ще отбележа, че наказанието ми бе забравено.
Запазил съм този спомен:
1988 Лайпциг.jpg

31 юли 1988 37-о Европейско състезание за скоростни автомодели Witterswil - Switzerland
A2 4-то място з.м.с.Марин Неделчев 248,036 км/ч
1988 Witterswil.jpg

Снимков материал предоставен от м.с.Христо Керчев:
5.jpg
Отзад от ляво на дясно м.с.Иван Копанарски†, з.м.с.инж.Илия Царски и м.с.Цветан Петров
Отпред от ляво на дясно м.с.Любен Изворов†, ген.м-р Полина Недялкова†, новия треньор
Здравко Лалчев, з.м.с.Марин Неделчев, м.с.Христо Керчев, последния е преводача.
Има и купа, но не мога да кажа на кое място сме отборно.
1.jpg
м.с.Христо Керчев подготвя 10-ка за старт
3.jpg
на пистата
2.jpg
с постигнатият резултат се качва на стълбичката за награждаване
4.jpg
и радостен полетява с балон.

Снимки от личният архив на з.м.с.Марин Неделчев:
M1.jpg
Тази обща снимка е със значително по-добро качество.
Отзад от ляво на дясно м.с.Иван Копанарски†, з.м.с.инж.Илия Царски и м.с.Цветан Петров
Отпред от ляво на дясно м.с.Любен Изворов†, ген.м-р Полина Недялкова†, новия треньор
Здравко Лалчев, з.м.с.Марин Неделчев, м.с.Христо Керчев, последен е преводача Весел Велков.
M2.jpg
Награждаване в клас А2,з.м.с.Марин Неделчев е на 4-то място.
M3.jpg
Старт на з.м.с.Марин Неделчев

Започнах шест месечен курс за усвояване на английски език в гр.Казанлък (с откъсване от производството - имаше тогава такова определение).
Дори и не предполагах, че това ще е причината да ме изберат за преводач на следващата година.
Целта на обучението бе свързана с работата ми.

19-21 август Тренчин - Чехословакия
Иван Минков по неизвестен за мен начин получи покана за Тренчин:
1988 Тренчин.jpg
Условията за участие:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
С микробус "Латвия" потеглихме за Тренчин.
Иван Минков, м.с.Георги Дончев, м.с.Тодор Дилчев, м.с.инж.Валентин Динков, Агоп Делгюрян и м.с.инж.Любомир Караиванов.
Без ръководители, водачи и треньори!
Тренчин1.jpg
В лявата част на снимката с номер 17-ти е негър от Щатите. За първи път виждахме RC автомоделист от другата страна на океана.
На практика през цялото време си разработваше двигателя, при това очаквахме да е с K&B или нещо такова, но на модела му имаше OPS.
Това което ни стресна са две щайги с гуми, толкова на куп не бяхме виждали.
Тренчин2.jpg От ляво на войника с табелката "BULHARSKO" е м.с.Тодор Дилчев, аз съм отдясно ..а зад мен с шапката и брадата е Агоп Делгюрян
Тренчин3.jpg
Съдията на старта. Много добра организация, покарахме на супер писта.
Изключително силно сътезания, чехите бяха недостижими!


27-29 септември Републикански турнир "Ботуня" гр.Криводол
АС-2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
АС-2 2-ро място м.с.Димитър Дишлиев
RC-E12 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
V1 3-то място м.с.Георги Дончев
V2 2-ро място м.с.Тодор Дилчев
V2 3-то място м.с.инж.Валентин Динков
Нямам протокол, написаното е само от налични дипломи.

Авиомоделизъм м.с.Атанас Гаганелов 3-то място
 

Attachments

  • 1988Varna.pdf
    840.8 KB · Прегледи: 9
Последна промяна:

BORISmHELI

Потребител
Дестинация Тренчин микробус Латвия място Румъско Унгаска граница вечер паспортна проверка.Цялата група стои в Латвията и Любо подава купчина паспорти на митничара.Започва поименно извикване като всеки се показва на митничара за да го види. Чува се Любо добре следващия Агоп оня брадатия от снимката .... мълчание след което възклицание МАФИЯ голям смях падна.Преди проверката понеже опашката от чакащи коли беше голяма без да споменаваме имена ;) някой се черпеше с ракия. Между колите минаваше патрул от офицер и войник с пушка. Та патрула надуши ракията и застана до Латвията ..... ами започна едно черпене.Смешното в случая беше войника много висок и за да не го видят че пие приклякваше до Латвията.Крайния резултат бяха накривени фуражки а войника метна пушката на рамо като кирка.
От записките на малкия летописец :)
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Боро това са интересни моменти,забравил съм ги.
Вероятно става върос за следващата година?
Според брат ти,първата година ти не си бил в групата.
За съжаление от 1989-та нямам никакви данни за приключението "Тренчин".
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Миналата събота при посещението в музея Янко Малаков веднага забеляза едно хели двигателче ASP 46H.
Обясних му,че е ново закупено от България за TZ Shark 50, който ми се падна от томбола в гр.Казанлък.
Когато започнах преди два-три месеца да правя музея,това е първия и единствен двигател,който имах.
ASP 46H first.jpg
Поговорихме и щом разбра,че двигателите не е задължително да са работещи обеща да прати един.
Днес получих няколко пратки,едната от Янко.
Ето съдържанието:
Yanko engines.jpg
ASP S91HR Ringed Helicopter Two Stroke Glow Engine, O.S. MAX 50SX-H Ringed Hyper Heli Engine, Thunder Tiger Pro-39H (R) Helicopter Engine
Обем 14,95cm³, диаметър на цилиндъра 27,20мм, ход на буталото 24,8мм.
Обороти 2000-17000 об./мин.
Вероятно е правил инвертаризация и изпраща излишъка.
Благодаря Янко! Когато се освободи следващия пращай и него.
Възможно е с някой от тях да е летял друг хели пилот или да е имал същия,така ще има вероятност и той да си спомни.

С тези три двигателя в момента в музея има повече от 60
От тях счупени,с липсващи части т.е. като тези са сравнително малко.
Повечето са работещи, а част са нови,с кутии,паспорт и т.н.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
От гр.Пловдив има и втора пратка, също подарък.
Огнян Кумчев (състезател F2B) изпрати остатъци от много рядък двигател - "Carl Zeiss Jena 10cc" 1963 (с червена глава).
Jena10cc_X.jpg
Снимах преди да ги измия и консервирам. Ще лежат редом с по-стария двигател.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Идеята,както и темата малко се измени ...реших, че мога да намеся и моя приятел Явор Йотов.
През далечната 1986-та Явор Йотов е в четвърти клас.
Това не му пречи да се класира 6-ти на републиканското състезание по корабомоделизъм за пионери, проведено в гр.Харманли.
Класа е F3V фигурата "елха". Апаратурата за радиоуправление SIGNAL FM7:
SIGNAL.jpg
Комплекта е подарък от м.с.инж.Валентин Динков.
Цифрова пропорционална 7-канална апаратура, предавателя прилича на Varioprop.
Имахме в клуба една,две такива апаратури. Признавам си не съм им обръщал внимание.
Произведени в ГДР oт VEB PIKO ELEKTRONIK (по известен с производството на релси,влакчета и вагони).
Комплекта в музея е произведен 1985-та. В комплектацията има дори два вида стикове!
Предавателя и приемника са сравнително добре направени, сервомеханизмите не са сполучливи.
Най-често отказват електромотора и потенциометъра за обратна връзка.
jena2.5_1080.jpg
Двигателя на модела е компресионен Jena 2,5 MW без заглушител, също произведен в ГДР 1960-1970(няма паспорт с година на производство).
Представям два двигателя - нов с кутия, а на заден план използван с доработка на аспуха.
Като средношколец със същия модел, двигател и апаратура Явор Йотов слиза до 43 сек.
 
Последна промяна:
Нагоре