Спомени за спорта

Дискусия в 'Спортен Раздел - Авто' започната от S-LK, 11 Август 2018.

  1. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    С Първото световно състезанието по автомоделизъм в Капфенхард 1980 и едновременно 29-то европейско за скоростни автомодели
    започнах темата "Спомени за спорта".С риск да се повторя,реших да добавя съвсем малко към онзи пост.
    111.jpg
    з.м.с.Марин Неделчев 3-то място(искам да обърна внимание на липсата на печат!
    1.jpg
    За постигнати успехи в края на годината удостоиха м.с.Марин Неделчев със званието "Заслужил майстор на спорта"
    з.м.с.jpg
     
    Последна промяна: 29 Март 2019
  2. Ivan Minkov

    Ivan Minkov Потребител

    Публикации:
    47
    В добавка на по-горният пост за Републиканското първенство 1980, участвах за първи път с РЦ модел, който бе задвижван от " Супер Тигър" 2,5куб.см
    (от стария модел на м.с.инж.Вальо Динков) при разрешени 3,5куб.см - просто нямаше друг двигател и купе Мак Ларен.
    Тогава влязох на финал измествайки Станчо Станчев от отбора на гр.Шумен.
     
    Последна промяна от модератор: 29 Март 2019
    SASHO, kosachkata and AlexM like this.
  3. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Всяко допълнение се приветства:)
    Тази подробност вероятно друг не я помни:biri:
     
    SASHO харесва това.
  4. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Намерих пропуснатият момент,за да се нареди пъзела вярно:)
    Varna-80.jpg
    Не познавам авторката на статията инж.Росица Цветкова.
    Предполагам,че е написана под диктовката на треньора на националния отбор м.с.Седеф Дончев.
    Чехите наистина бяха недостижими.
    Запознах се с Карел Киселка(огромен,добродушен и открит човек),който с охота отговаряше на въпросите ми.
    За мен най-интересно и учудващо бе факта,че в тяхните магазини свободно се продават сервомеханизми FUTABA IC SERVO FP-S7.
    Имах проблеми с рейковите сервомеханизми на Varioprop,за това след края на състезанието купих една от него.
    За да работи с Varioprop направих инвертор с един транзистор и няколко резистора.
    Участието на Антонио Деладзопа от Швейцария (SPEEDMODELS),също донесе нови въпросителни.
     
    Последна промяна: 29 Март 2019
    Ivan Minkov and SASHO like this.
  5. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Получихме новият каталог на GRAUPNER и го разглеждахме с огромен интерес.
    На практика това е единствената фирма от която имахме надежда и възможност да купим нещо моделарско.
    Този модел гледахме и обсъждахме с часове:
    EXPERT SPEED CAR.jpg
    Особенно ни харесваше диференциала показан в горния десен ъгъл.
    В същият каталог имаше лексанови купета,изляти гуми за тези модели и други интересни за нас неща.
    В клуба RC пилотите станахме много,трябваше още материална част.
    За това решихме кое е най-необходимо.
    Бях сигурен,че Иван Минков ще се погрижи поръчката да бъде изпълнена.
    Стегнах куфарите и заминах за Тула(разбира се два модела бяха грижливо опаковани в тях).
    Във Варна говорих с Михаил Осипов(треньор на националния отбор на Русия) и той каза,
    че няма проблем да участвам на състезания провеждани в СССР.
    Втората година в института е значително по-лесна от първата.
    Това ми даде възможност да решавам проблема с липсата на автомоделисти и клуб за тях.
    Открих няколко бивши корабомоделисти в една отдалечена "Станцията на младите техници" ("СЮТ").
    Виждайки техниката с която разполагах бързо се преквалифицираха на автомоделисти.
    След като се стопи снега на всеки един от тях дадох възможност да управлява електро модела,
    разбира се с ограничение на скороста.
    Бързо разбраха,че на думи е лесно,но на практика се изискват тренировки.
    На следващата седмица начертахме фигурата и се започна...след месец останаха трима.
    Не беше лесно с един модел и ограничено количество акумулатори.
    За да карат повече намериха съветски СЦ-1,5,на практика значително по-добри от нашите.
    Накрая на тримата дадох възможност да покарат и формулата.
     
    Последна промяна: 3 Февруари 2019
  6. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Пролетта на 1981г. се проведе "Всесъюзно състезание за радиоуправляеми автомодели" в гр.Батуми.
    С тримата вече запалени автомоделисти ден преди официалните стартове пристигнахме
    на асфалтовата площадка определена за състезанието.
    Намерих Миша Осипов,попитах го мога ли да участвувам и той отново потвърди,че няма проблем.
    Дори лично ме заведе да се регистрирам.
    Вероятно,ако с това бях приключил за деня всичко щеше да е нормално.
    За съжаление не се сдържах и реших да направя няколко кръга по трасето.
    Трудно е да кажа как съм карал,стараех се да е добре и нищо да не ударя.
    Свърши горивото,прибрах модела и тръгнахме към хотела.
    Сутринта на пистата Миша Осипов дойде при мен и каза,че вечерта е имало събрание и на него са решили
    да не ме допуснат за участие.
    Причината е,че нямам разрешение за използване на радиопредавател на територията на СССР.
    Попитах го - а защо ме регистрирахте, защо не го поискахте веднага ?
    Другите участници имат ли такова разрешение?
    Може ли да ми покажете едно,кой и къде ги издава?
    Ако дам модела и предавателя на човек от гр.Тула,без да има такова разрешение той може ли да участва?
    Миша се засмя и откровенно отговори - за руснаци не се иска такова разрешение,всеки друг може да
    участва с твоята техника.
    Решението е взето за да не възникват след това други въпроси,а причината формалност.
    Нямаше какво друго да направя освен да дам апаратурата на най-добрия от Тула и да му стана механик.
    Eдинствената снимка от това състезание
    Batumi.jpg
    След това ходих в гр.Москва до Министеството на съобщенията,ходих дори при председателя на ДОСААФ.
    Отговора бе еднакъв - никой не ти забранява да внасяш,изнасяш и използваш такава техника.
    Тя не представлява опасност за държава и нейната сигурност.
    Не се изискват разрешения за участие в състезания.
    Недопускането до състезание е решение на колективен орган(примерно събрание на водачите на отбори),
    което никой не може да оспори.
     
    Последна промяна: 30 Март 2019
    JohnR, Ivan Minkov, Xape and 2 others like this.
  7. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    1981г. "Дружба и братство" 14-17 май гр.Познан - Полша(съвместно скоростни и радиоуправляеми).
    Водач на отбора е Гаврил Разложки,треньор м.с.Седеф Дончев.
    Скоростни - м.с.Цветан Петров,з.м.с.Марин Неделчев,м.с.Величко Първанов и м.с.Шишо Симеонов†.
    Радиоуправляеми - м.с.Георги Дончев,м.с.инж.Валентин Динков,м.с.Димитър Лесковски и м.с.Тодор Дилчев.

    Снимка на отбора при откриване нъ състезанието:
    1981 откриване.jpg
    От ляво на дясно пъви е водача на отбора Гаврил Разложки, след него м.с.Георги Дончев, м.с.Тодор Дилчев и м.с.Димитър Лесковски.
    До водача е м.с.Шишо Симеонов† зад него м.с.инж.Валентин Динков.

    Друга снимка на отбора:
    Poland81.jpg
    От ляво на дясно треньора м.с.Седеф Дончев, водача Гаврил Разложки, м.с.Димитър Лесковси, з.м.с.Петър Савчев†, м.с.инж.Валентин Динков и м.с.Цветан Петров.
    Отпред са клекнали м.с.Георги Дончев, м.с.Тодор Дилчев и м.с.Шишо Симеонов†.
    Вероятно снимката е правена от м.с.Величко Първанов.

    Обща снимка на RC пилотите:
    Poland1.jpg
    От ляво на дясно м.с.Тодор Дилчев,м.с.Георги Дончев(модела му е с купе и спойлер "SPEEDMODELS"),м.с.инж.Валентин Динков,Хенрих Висоцкас и т.н.
    Втора обща снимка:
    Пилотите.jpg


    Poland2.jpg
    Гаврил Разложки обеснява на тримата как трябва да летят по пистата.
    Под пейката се вижда "Алпина" на м.с.Димитър Лесковски.
    С него той участва в АРЕ и се класира четвърти.

    Георги на вишката.jpg
    От ляво на дясно м.с.Георги Дончев очаква старта.

    Проверка за смущения.jpg
    Проверка за смущения.

    Седеф Дончев помага.jpg
    м.с.инж.Валентин Динков и треньора м.с.Седеф Дончев нещо ремонитират.
    11111111.jpg
    м.с.инж.Валентин Динков нещо се суети,м.с.Димитър Лесковски се уговаря с м.с.Георги Дончев как ще протече старта.

    Две красиви дипломи за участие в състезанието на м.с.Георги Дончев и м.с.Тодор Дилчев:
    Dochev1981.jpg
    Dilchev 1981.jpg
    м.с.Георги Дончев с модела V2:
    1981_1Poland.jpg


    Все още бях в гр.Тула и не взех участие в това състезание:cry:
     
    Последна промяна: 7 Април 2019
    Ivan Minkov, Airman and SMarty like this.
  8. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    1981:write:
    Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери 29-31 май в гр.Пазарджик
    Отборно 2-то място
    АГ 2-то място Димитър Вълев
    АВ-1 4-то място Борис Минков 118,421 км/ч
    АЕ 6-то място Михаил Ноев
    РС-ЕВ 7-о място Стоян Есев
    Прикачвам протокол от състезанието.

    Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци 03-05 юли в гр.Враца
    Отборно 1-во място!
    АВ-1 4-то място Атанас Гунчев
    АВ2 1-во място Иван Минков 174,757 км/ч
    А2 1-во място Генко Базитов 165,138 км/ч
    RC EB 3-то място Кирил Кирязов
    Прикачвам протокол от състезанието.

    Републикански турнир по автомоделизъм за конструктори - гр.Плевен
    А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
    А2 2-ро място м.с.Димитър Дишлиев
    АР-ЕВ 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
    V1 1-ро място м.с.Тодор Дилчев
    V2 1-ро място м.с.инж.Валентин Динков
    V2 2-ро място м.с.Тодор Дилчев
    V2 3-то място м.с.Георги Дончев
    Резултатите са от налични дипломи.

    Техническа проверка на моделите,вероятно в DDR
    DDR.jpg
    от ляво се вижда Иван Керчев от гр.Габрово се мъчи да намали височината на спойлера
     

    Прикачени Файлове:

    Последна промяна: 31 Март 2019
    Ivan Minkov харесва това.
  9. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Завърнах се отново у дома.
    Това което видях в клуба силно ме изненада.
    Вместо лексанови купета и това което бяхме избрали един огромен хеликоптер
    Graupner BELL222 1980 с корпус от LEXAN.
    Дървени лопати, диаметър на ротора 1470мм.
    Двигател HB 61 PDP STAMO 9,97 кубика.
    Нямаше жироскоп!
    Показвал съм го в друга тема,но ще го покажа отново.
    Bell222.jpg
    Днес на поляната обсъдихме отново тази покупка.
    м.с.Георги Дончев и Иван Минков се съгласиха единодушно с моето мнение - покупката е била излишна и безмислена.
    Прибрах единият VARIOPAROP T14 PRO-MIX и без да мисля го монтирах на формулата.
    Varioprop TX14.jpg
    Голяма грешка,която разбрах на първото състезание.Ако не греша веднага след това се отказах от него.
     
    Последна промяна: 29 Март 2019
    SASHO and Ivan Minkov like this.
  10. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Другите два комплекта VARIOPROP C4 SSM имаха много малка мощност на предавателя.
    Можеха да се използват само за RC-EB,за RC-E12 в групова гонка отказваха.
    SSM27Mhz.jpg
    За пионери и средношколци вече разрешаваха не само западни апаратури,но и фабрични модели!
    з.м.с.Марин Неделчев ги бе поръчал именно за това и един модел с тях.
    Marin MB.jpg
    "мисията невъзможна"
    MB.jpg
    Модела не беше добър за RC-EB,поради тази причина бе многократно преправян.

    За автомодели в пратката имаше само няколко диференциала...няма гуми,няма лексанови купета,няма двигатели:wall:
     
    Последна промяна: 29 Март 2019
    SASHO and Ivan Minkov like this.
  11. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    ХХХ Европейско състезание за скоростни автомодели модели 1-2 август 1981г. гр.Минск СССР
    Отборно сме първи !
    А1 1-во място з.м.с.Антон Младенов 221,948 км/ч Световен рекорд!

    А1 3-то място м.с.Цветан Петров 220,558 км/ч
    A2 7-о място з.м.с.Марин Неделчев 244,565 км/ч
    A2 15-о място м.с.Димитър Дишлиев 232,858 км/ч
    A3 1-во място з.м.с.Петър Савчев 267,459 км/ч
    А3 2-ро място з.м.с.Марин Неделчев 264,705 км/ч Световен рекорд!
    Защо резултата по протокол на з.м.с.Петър Савчев† е по висок,а рекорда е на
    з.м.с.Марин Неделчев нямам никаква идея.
    Описвам събитията и резултатите по документи.
    На 10-ците сме се издънили...
    Корицата на програмата:
    Minsk1981.jpg
    Плакат:
    165.jpg
    Сертификат за рекорда на А3:
    Record.jpg
    Лиценз на ФЕМА за А3:
    MN.jpg
    MN5.jpg
    Метален плакет от състезанието:
    Плакет1981.jpg
    Прикачвам протокол от състезанието и листа за отборното.
     

    Прикачени Файлове:

    Последна промяна: 29 Март 2019
    Ivan Minkov and Valio Savov like this.
  12. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    GRAND PRIX LAUGARICIO 1981 Trencin
    Треньор м.с.Седеф Дончев,състезатели м.с.Георги Дончев,м.с.инж.Валентин Динков,м.с.Димитър Лесковски и м.с.Тодор Дилчев.
    Първото състезание на специално изградена за целта писта за радиоуправляеми автомодели!
    la17.JPG

    Цветна снимка от тази писта(открих я в интернет).
    На това първо състезание както и по-късно тя изглеждаше така.
    Асфалт,зелена тревичка и опасни метални конуси.

    С негово разрешение ще споделя интересен момент за който са ми разказвали.
    В онези години беше забранено да се пренася валута,освен предварително обменена в размер на 30 български лева.
    м.с.Георги Дончев завил няколко доларови банкноти в найлов плик и ги пъхнал в аспуха на модела.
    Аспуха беше като буренце и се разглобяваше.
    Дошло време за стартовете,но той забравил за банкнотите.
    Шоуто било голямо,не пали и не пали пустия му двигател.
    Гориво има,въздух има,свеща работи ...само киха и това е.
    Сетил се едва в хотела и отворил аспуха - найлона се разтопил,доларите подгизнали в рациново масло.
    Цяла нощ в салфетки под възглавницата.
    На следващият ден мотора запалил без проблеми,а доларите били похарчени.
    Не знам други подробности,но това е най-интересната от това състезание.
    WEBRA.jpg
    Скица на тези аспуси. м.с.Георги Дончев е с двигател WEBRA с "цветна двойка" и съответно на модела има долния аспух.
    GRAND PRIX LAUGARICIO.jpg
    Диплома за участието на м.с.Георги Дончев.
     
    Последна промяна: 29 Март 2019
    SASHO харесва това.
  13. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Републиканско първенство за конструктори 4-8 септември гр.София 1981г.
    А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
    А2 2-ро място м.с.Димитър Дишлиев
    V1 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
    V1 3-то място м.с.Тодор Дилчев
    V2 2-ро място м.с.Валентин Динков
    RC EB 1-во място м.с.инж.Любомир Караиванов

    Края на годината удостояват Димитър Дишлиев със званието "Майстор на спорта" по АВТОМОДЕЛИЗЪМ
    м.с.Димитър Дишлиев.jpg
     
    Последна промяна: 31 Март 2019
    SASHO and Ivan Minkov like this.
  14. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    На купа "ВАРНА-81" Антонио Деладзопа от "SPEEDMODELS" се появи с "PB Alpha 81" и ни разби...
    Модела бе с независимо предно и задно окачване, ресьори, амартисьори, реактивни тяги ....лексаново купе
    (по късно ще покажа такъв модел), а сега само снимка от старта
    1981.jpg
    Американски двигател K&B и японска апаратура SANWA.
    И гуми, които го държаха като "залепен" за прашния асфалт.
    Освен това си водеше и "фирмен пилот" оборудван със същата техника.
    Докато пилота му водеше, Антонио на практика показваше на какво е способен модела.
    След по-отдалечената права имаше пейка, модела му издържа невъобразим брой удари в тази пейка.
    Някъде след средата на финала "фирмения пилот" нещо се отказа, не си спомням какво точно му се счупи.
    Антонио прекрати моментално демонстрациите и започна да наваксва.
    Финишира пръв.
    След състезанието се събраха водачите и треньорите на страните от соц.лагера участници в състезанието.
    Накрая ни съобщиха, че това e открито международно състезание "Купа Варна-81" и на него всеки може да участвува.
    За "Дружба и братство" не се разрешават и няма да се разрешат такива модели!
    Най-силно за това е настоявал Михаил Осипов(треньора на СССР)!
    След такова решение нямах никакъв апетит към модела му, но страшно исках апаратурата.
    Не си спомням подробности, но го уговорихме.
    SW.jpg
    Това е първата апаратура с "кормило" специално направена за автомодели!
    След година, две за кратко имах и подобна "FUTABA", но тя не се задържа.
    "SANWA" използваха няколко сътезатели от националния отбор.
    Никога повече не помислих за VARIOPROP! Успях да получа "SANWA" за музея.
    м.с.Георги Дончев също беше щаслив защото се договори за едно използвано лексаново купе.
     
    Последна промяна: 13 Октомври 2020
    SASHO, SMarty and Ivan Minkov like this.
  15. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Отново излетях за Тула, но вече с нова апаратура :oplez:
    Tula81-1.jpg
     
    Последна промяна: 13 Октомври 2020
  16. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Разбира се веднага показах апаратурата на новите си приятели.
    Разказах им новостите и решихме, че за да се развиваме ще трябва помещение и машини.
    От предната година знаех,че в сградата на ДОССАФ има две свободни помещения.
    С руснаците отидохме при началника(полковник) и той неочаквано се съгласи.
    Единственно няма как аз да нося отговорноста,трябва да е някой от руснаците.
    Всички бяха много ентусиазирани.
    От Тулският оръжеен завод ни подариха струг и фреза, от някъде се намери бормашина и шмиргел.
    Донесоха инструменти, ножове за струга, свредла и какво ли не още.
    Всичко с изключение на фрезата се носеше на ръце по стълбището до втория етаж.
    Фрезата беше тежка и огромна.
    Оказа се,че групата която събрах не се бои от смели решения.
    Докараха кран,извадиха прозореца с касата и през него вкараха фрезата в стаята.
    За съжаление в последният момент едното въже се скъса и тя удари пода.
    Спука се плочата.
    Полковника в един момен съжали за разрешението си, но бързо му мина:)
    Каза важно е, че всички са здрави.
    Обсъдихме какво да се прави и решихме,ще им давам моделите и апаратурите за състезания.
    А те от своя страна ще правят каквото могат.
    Първото нещо беше да се направят две матрици за джанти, съответно предни и задни.
    След което да се намери от каква пластмаса да се щприцват и къде да стане това.
    За това което не можеше да се направи или открадне трябваще да се плаща.
    Конретно за джантите този разход беше "трехлитровая банка спирта".
    Разбрах, че това е най-сигурното средство да се свърши конкретна работа.
    Нямах електростартер и специално се прави някакъв двигател за тази цел.
    Мислех, че най-трудно ще бъде да намерим акумулатор за него.
    Това което донесоха направо ме уби - 12 волтов сребърноцинков акумулатор, произведен в USA!
    За нещастие лявата ми ръка пострада, четири сухожилия бяха отрязани.
    Зашиха ги и трябваше доста време ръката да е гипсирана.
    Намерих педал за електрическа йоника, вързах го към апаратурата за да мога с крака да давам газ.
    Предавателя закачвах с ластици към гипса и тренирах на сухо.
    Снега се стопи и веднага с техниката на близката асфалтова площадка.
    Дори не знаех, че някой е снимал.
    Разбрах го след седмица когато непознат човек ми подаде снимката
    гипса.jpg
     
    Последна промяна: 13 Октомври 2020
    SASHO, Valio Savov, Xape and 2 others like this.
  17. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    На пролет трябваше да се проведе състезание по автомодeлизъм за Русия в гр.Таганрог(всички видове автомодели).
    За целта бях взел допълнително Волгата и един скоростен AC2 от з.м.с.Марин Неделчев.
    Имах някаква надежда, че може да ме допуснат до участие ...но уви, това не се случи.
    За формулата пистата беше буквата "M",два резервуара и моя състезател бе готов(инж.Ничипуренко Юрий).
    Значително превъзхождаше конкурентите и се класира първи на финала.
    За съжаление намерих снимки от плажа на Азовско море, но не и от самото състезание.
    Това не бе единственият ни успех.
    Правилника за скоростни модели е като нашия-няма значение кой ще стартира модела, кой ще го дърпа...само състезателя
    на когото е записан трябва с ръка да даде сигнал за засичане на скороста.
    Имах няколко познати от националния отбор на руснаците по скоростни автомодели.
    Помолих Кригер Владимир (AC1) и той се съгласи да засили модела т.е. да застане в кръга на пистата.
    Настройката и старта направих сам и в нужния момент руснака (Иванов Александр) вдигна ръка за засичане на времето.
    Не си спомням резултата, но покриваше нормата за "Майстор на спорта".
    Таганрог-Саша.jpg
    Третият с "Волгата" се справи сравнително добре, но подробности не си спомням.
    Това бе второто и последно пътуване с опит за участие на състезания в СССР.
    За разлика от първия път сега всички бяхме доволни от постигнатите резултати.
    Реших, че е достатъчно да намеря приятели и да създадем заедно клуб какъвто нямаха.
    Клуб, шампион и "Майстор на спорта" е добре за начало, след това трябваше да се борят сами.
     
    Последна промяна: 13 Октомври 2020
    SASHO, Xape, Valio Savov and 2 others like this.
  18. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    1982 :write:

    22-24 април 1-ви кръг Републиканско състезание по автомоделизъм за конструктори гр.Долна Оряховица
    А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
    А2 2-ро място м.с.Димитър Дишлиев
    RC-EB 2-то място м.с.инж.Валентин Динков
    RC-V1 1-о място м.с.инж.Валентин Динков

    14-16 май Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери гр.Криводол
    Отборно 1-во място!
    АВ-1 1-во място Борис Минков 119,205 км/ч
    АЕ 2-ро място Михаил Ноев (Ракетоносач)
    АГ 3-то място Димитър Вълев (Ракетоносач)
    РС-ЕВ 4-то място Стоян Есев
    Прикачвам протокол от състезанието.

    Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци - 5-то място отборно
    1-во място Иван Минков
    3-то място Иван Начев

    28.07.-01.08 XXXI Европейско за скоростни автомодели
    1982XXXIEuropa.jpg
    Според тази книжка участници са з.м.с.Антон Младенов и м.с.Цветан Петров,з.м.с.Марин Неделчев и м.с.Димитър Дишлиев,
    з.м.с.Петър Савчев† и Величко Първанов,м.с.Шишо Симеонов† и м.с.Любен Изворов†.
    За съжаление нямам други данни за това състезание:cry:

    14-17 септември 2-ри кръг Републиканско състезание по автомоделизъм за конструктори гр.София
    3-то място отборно
    А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
    А2 2-ро място м.с.Димитър Дишлиев
    RC-EB 3-то място м.с.инж.Валентин Динков
    RC-V1 1-во място м.с.инж.Валентин Динков
    RC-V2 1-во място м.с.инж.Тодор Дилчев
    RC-V2 2-ро място м.с.инж.Любомир Караиванов
    RC-V2 3-то място м.с.инж.Валентин Динков

    Състезанието "Дружба и братство" се провежда в гр.Баку
    Плакат
    164.jpg
    и няколко снимки
    1.jpg
    м.с.инж.ВалентинДинков е на вишката
    2.jpg
    м.с.Тодор Дилчев(вторият от ляво на дясно)държи модела на м.с.инж.Валентин Динков RC-V1
    3.jpg
    м.с.инж.Валентин Динков(първият от ляво на дясно) пуска модела на м.с.Тодор Дилчев RC-V2

    В клуба имаше и авиомоделисти,за момента имам само две снимки.
    С м.с.Атанас Гаганелов сме от деца,той не измени на авиомоделизма и до днес.
    1982 влиза в националния отбор в клас свободно летящи планери.
    В техникума се учеха деца от цяла България,един от тях е Валентин Савов.
    1982 Валентин Савов втори на Републиканското за мъже.
    Валентин Савов.jpg
    На тази снимка е с "гуменяка" на покойния инж.Добрин Цветков†(моделите на Вальо в този момент са в Горна Оряховица).
    Авио.jpg
    На снимката от ляво на дясно Иван Рашев (с.Крън) F1C вицерепубликански за средношколци 1983г., м.с.Атанас Гаганелов с един от най-добрите си модели,
    Стайко Иванов (Чирпан) и Валентин Савов (модела е на инж.Добрин Цветков†).

    На края на годината си имахме още един "Майстор на спорта" по АВТОМОДЕЛИЗЪМ:yahoo:
    m.s.Dinkov.jpg
     

    Прикачени Файлове:

    Последна промяна: 29 Март 2019
  19. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    Почти два месеца издирвах едно двигателче,преди ден го намерих и днес мога да го покажа:yahoo:
    JENA 1 0,99cc NW, Diesel, Dezigner Walter Hercher, VEB Carl Zeiss Jena East Germany, 1961
    JENA 1cc.jpg
    Диаметър 10,7мм, ход на буталото 11мм, обороти 12...15000об./мин
    Това е първият двигател попаднал в ръцете ми през далечната 1972-а.
    Правехме с Атанас Гаганелов ракети в основното училище и един ден ръководителя (наш преподавател по математика)
    Николай Василев ни изненада с него.
    Не мога да кажа от къде го е получил,вероятно е имало някакво разпределение за училищата.
    Двигателчето беше ново в кутийка.Без витло,но със същата пружина.
    Произведано е в Йена-ГДР (Carl Zeiss Jena 1cc 1960-1970 DDR).
    Сравнително бързо премахнах пружината.
    След разработката се палеше много лесно и не бе капризно.
    Ето и първият самолет с него
    JENA1971.jpg
    "Умален" тренкорд защото сметнах,че ще e слабо за голям.
    Съответно и кордите направих по-къси.
    Наско предпочиташе да прави самолети,а не да ги управлява.Така е до ден днешен.
    За това той изпълняваше с удоволствие ролята на механик.
    Палеше,настройваше и пускаше ...а аз се правех на пилот.Така е до ден днешен.
    Когато не летеше,гордо се кипреше пред ракетите ми.

    Следващият двигател бе "РИТМ-2,5":
    Ритъм.jpg
    Eто нормален тренкорд с него:
    1972.jpg
    Спомням си,че дълго правих крилото за да има нужния профил.Постарах се и с тялото.
    Тренкорда бързо ми умръзна,само да се въртя в кръг не беше интересно.
    За това направих модел за въздушен бой:
    combat.jpg
    не бе сполучлив,двигателя беше слаб...а модела тежък:wall:
    Ритм-а се продаваше свободно в магазините "Млад техник" и струваше 12 лева.
    За него използвах такава "перка",която също се продаваше там:
    винта.jpg
     
    Последна промяна: 19 Юни 2021
    Xape, Ivan Minkov, SASHO and 2 others like this.
  20. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,349
    от:
    гр.Сопот
    През зимата 1982-83-та имаше друга пратка от Graupner.
    Двигатели O.S.21 FSR-C с "цветна двойка" не вместо хром използваха никел!
    Поради тази причина живота им бе сравнително малък.
    Леки и здрави тръби.Маховици и оси.По едно лексаново купе и други глезотии.
    Нямахме идея какви гуми са добри,за това бяха поръчани от всички видове.
    Ultra soft,Soft,Medium,Firm,Ultra firm - от тези пет вида имаше предни и задни.
    G-100 SPECIAL бяха значително по-скъпи и само задни.
    Получихме ограничено количество,а пилотите вече бяхме петима.
    Най-добри се оказаха G-100 SPECIAL,никой от нас няма да ги забрави!
    Предните ги подбирахме в зависимост от асфалта.
    В същото време за националния отбор м.с.Седеф Дончев получи пратка от SPEEDMODELS.
    Предни гуми JF25,JF30,202SG,202MG и едни интересни,ляти в матрица мисля 11-ти номер.
    Задни 44,55 и GANDI.
    Няколко двигателя K&B с червени карбуратори "Eagle".
    На практика всички с изключение на Иван Минков получихме и по нещо от там.
    Невероятно,но факт м.с.Тодор Дилчев е запазил един чифт SPEEDMODELS 55!
    SPEEDMODELS 55.jpg
    С диференциалите се направиха модели за всеки един от групата.
    Моделите бяха леки и здрави,лесно се обслужваха и трудно се чупеха.
    Издържаха много години,предавани са от пилот на пилот.
    Претърпяли са не малко ремонти и изменения,но все пак два са запазени.
    O.S.странично.jpg
    Този е с един от първите O.S. със странично изпускане на изгорелите газове.
    Корбуратора не е оригинален,на снимката е с карбуратор от SPEEDMODELS "Eagle"
    При този карбуратор основната игла е отделен възел.
    Диференциала е GRAUPNER,но пластмасовото зъбното колело е сменено с бронзово.
    За въздушен филтър изпозвахме бензинови филтри,които тогава се продаваха
    само в магазините "КореКом",ако не се лъжа по долар или два.
    Пластмасови джанти,но тези вече ги правехме в гр.Сопот.
    Твърдо окачване.Здрав преден мост.
    Задната част на шасите е от Д16Т,останалата от стъклотекстолит.
    Ябълки за тягите на предния мост купувахме от мототехника.
    Използваха ги за управление карбуратора на Жигули.
    O.S. задно.jpg
    Вторият модел е с O.S.21 FSR-V със задно изпускане на изгорелите газове и оригинален карбуратор.
    Запазено е и пластмасовото зъбно колело GRAUPNER.
    Eagle.jpg
    Това е скица на карбуратора "Eagle" мисля,че произведохме малка партия.
    По разбираеми причини в завода имаше само зелен анод,за това нашите бяха зелени.
    Кривка за двигател K&B една бройка ни липсваше и се направи само една.
    Скица на пластмасов резервуар за него решихме,че не е по силите ни.
    110219.jpg
    Пластмасови джанти и зъбни колела правени в клуба,съединители за моторите и др.
     
    Последна промяна: 29 Март 2019

Сподели Тази Страница