В едно с вестика получих няколко снимки от състезание "Дружба и братство". 16 юни 1979г. в гр.Симферопол. Летище Симферопол: От ляво на дясно: Бойко Минчев, Илия Папанов, м.с.Симеон Соколов† ,Петко Христов†, з.м.с.Стоил Тинев†, з.м.с. Христо Китипов,…….., м.с.Георги Маринов†, м.с.Розен Тодоров Кея на гр.Ялта: Oт ляво на дясно: Илия Папанов, Бойко Минчев, м.с.Симеон Соколов†, з.м.с. Христо Китипов, м.с.Георги Маринов†,……., м.с.Розен Тодоров Снимка от награждаването в клас F2A: От ляво на дясно з.м.с.Христо Китипов-България, Владимир Масльонкин-Русия, трети е Сегеди-Унгария. Благодаря на Розен за снимката на диплома от това мероприятие.
Добавям още една снимка от това събитие. Екскурзия до гр.Ялта: От ляво на дясно: м.с.Розен Тодоров–F2D , м.с.Симеон Соколов–F2C†, з.м.с.Христо Китипов-F2A, м.с.Любомир Колев–F2C И три месеца по-късно!! Купа " София " ....награждаване Ф2Д - Въздушен бой
Модел F2C с двигател SUPER TIGRE G20/15D, подарък за музея от м.с.инж.Иван Лучев и м.с.инж.Любен Лучев: С този модел тимовата двойка м.с.инж.Иван Лучев-м.с.инж.Любен Лучев участвуват на Световно първенство, Хелзинки, Финландия, 13-17 юли 1972г. 16 място индивидуално с време 4:49,8 мин. Участвуват 42 екипажа от 11 държави. Благодаря на Иван и Любен Лучеви!
Публикувам актуален списък на дарителите и благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание: з.м.с.Марин Неделчев, инж.Иван Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Гаганелов, з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Динков, Виктор Патев, м.с.Георги Дончев, м.с.Димитър Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев, м.с.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов, з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, м.с.Добри Добрев, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев, Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев, Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов, м.с.Станчо Добрев, м.с.Добри Грабчев, Станислав Струмински, Мая Попова, м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23, м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков, Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, з.м.с.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев, м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски и др. В случай,че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
Благодарности за протокола В него е записано S.T. G15RV! Екипажа Лучеви е участвувал с модела подарен на музея и двигател S.T. G20/15D. По думите на м.с.инж.Иван Лучев са преценили, че той е по сигурен и надежден. Втория модел с S.T. G15RV в момента се реставрира и също е обещан за музея
Модел F2A с двигател MOKI S12R 2,5ccm, 1989-1990г. Дядо и внуче - първи уроци по авиомоделизъм Днес м.с.Георги Кабаков посети музея и подари модела с който се е състезавал 30 години: Схемата по която преди 30 години е изработен модела е актуална и до ден днешен. Много от водещите състезатели в този клас и в момента се състезават с такива модели. Двигателя MOKI S12R e подарък от директора на MOKI - Bimbi Zoltan† и има сериен номер 87. Същия е доработен по негови указания. Резонансната тръба е изработена от м.с.Георги Кабаков по чертежи на Bimbi Zoltan†. С този модел е поставен републикански рекорд "на къси корди" през 1990г. в гр.Шумен - 295,08км/ч. В Шумен състезанието е републиканско и едновременно международно. Прикачвам и статия от вестник: Благодаря на м.с.Георги Кабаков
Георги Кабаков /Кабака/ е живата, действаща легенда в скоростните авиомодели. През 1982 година става за първи път шампион на България при конструкторите. С 11 шампионски титли до сега, включително и през 2019г. Неизменен член на националния отбор, участник в редица Европейски и Световни първенства. На него принадлежи и рекорда на България от 288км/час с днешните действащи правила на ФАИ. Под неговото ръководство и помощ се изграждат много млади състезатели. С ново предизвикателство, сега да предаде щафетата и на внука си.
Преди повече от година з.м.с.Валентин Савов подари за музея приемник от ПИЛОТ-4 с две серво машинки. Вчера се обади, че е намерил и предавателя. Днес вече е в музея: Благодаря Вальо
2006 година. Последния национален шампионат на скоростни автомодели в България. [26.10.2021] Прибавям три снимки от личния архим на м.с.Розен Тодоров Клекнал з.м.с.Марин Лисиков подготвя странен модел Модела е в движение и м.с.Розен Тодоров няма друга работа освен да се държи за кола От ляво на дясно з.м.с.Марин Неделчев, м.с.Розен Тодоров и м.с.Любомир Конарски Благодаря Розене
Винтидж GREAT PLANES RIOT с двигател COX 0.049 Повече в Самолети - ДВГ > Винтидж GREAT PLANES RIOT (тема на AlexM). А сега ще мисля къде точно да го закача в музея. Благодарности на Сашо и Иван
Днес бях приятно изненадан от м.с.Любомир Конарски. Музея се сдоби с пореден артефакт Резонансна тръба от стомана, изработена на програмен струг от м.с.инж.Любен Изворов† гр.Габрово. Максималната скорост постигната с помоща на тази тръба е 318 km/h. Адаша ми остави огромен кашон с купи, медали и документи. Обещавам, че с течение на времето ще Ви запозная с тях. Поговорихме и за 2006-та, за "Последния национален шампионат на скоростни автомодели в България". Бях решил да не коментирам статията, но може би ще го направя в следващия пост.
Две купи предоставени от м.с.Любомир Конарски от събитието "ЗА ДОБРОТО НАЧАЛО" или "Републиканско първенство кордови автомодели гр.Плевен 2006": Вероятно идеята и желанието да се възродят скоростните автомодели е била добра. Купите и статията във вестника потвърждават това. Вероятно всичко е направено за постигане на някаква цел, може би благородна?
TAХОМЕТЪР ТЭ 30-4Р, Русия, 1975г., пореден артефакт за музея, подарък от м.с.Розен Тодоров: Благодарности!
В годините след 1970 имахме ежегодни международни състезания на кордови авиомодели за обмяна на опит. Редувайки се в домакинствата, почти всички страни от соц.лагера!!!! Дори и Куба беше домакин на подобно състезание през 1988г. Всичките те предшестваха поредното Европейско или Световно първенство на кордови авиомодели. Тахометъра получих от конструктора Липински/от нулевата серия/, ако не се лъжа преподавател в Харковският Авиационен Институт. Тахометъра беше придружен и с оригинална документация. Същата изпратих на колега!!от Русе поради силен интерес, да я преснима и ми я върне обратно. За съжаление това не се случи и до сега, въпреки напомнянията ми. Ще бъде чудесно, ако и документацията се добави в музея.
След този подарък, реших да има и малка експозиция на оборотомерите(тахометрите) използвани през годините в моделизма. Спомних си, че з.м.с.Марин Неделчев използваше механичен. За мое голямо учудване той го беше съхранил през годините и с радост го предостави на музея. №3266, 40-48000 U/min, DDR, 1967 Благодарности!
В поредния каталог на фирмата Graupner се появи малък симпатичен стрелкови уред. В него имаше и оптичен оборотомер Разбира се в една от поръчките включих и него. Прибора е изработен в Япония, но брандиран за Graupner. Не се оказа подходящ за измерване на обороти, просто мереше само до 25000 U/min.
Подарък за музея от Марин Узунов, благодарности! Robbe SUPER Race 3 PSW-CONTROL (3-channel) FM 27MHZ transmitter Силно прилича на FUTABA FP-2F, която някога притежавах....
Модел F2C от 1985г на двойката Георгиев/пилот/-Димитров/механик/ от гр.София. Използван е двигател изработен от Онуфриенко, за съжаление не е на модела Подарък за музея от м.с.Георги Кънев гр.София. Третото посещение бе придружено с много подаръци и му благодаря от сърце!