Спомени за спорта

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На предпоследната квалификация се счупи лагер на моя модел.
По отработената схема вместо да обикалям отидох при същия германец.
Той услужливо порови в кутийките си и ми подаде нужния лагер.
Попитах го колко струва(предполагах, че отново ще е подарък), но той без да се замисли отсече 20 дойч марки.
Нещо много ми се видяха, но реших да го платя.
Явно е забелязал, че се замислих и поясни - подаръци преди и след състезанието.
По време на състезанието се продава, при това на завишени цени.
Германска логика, желязна и неоспорима!
В един момент квалификациите приключиха и ние разбрахме, че вероятно с това сме приключили участието си.
Механика на Иван започна да чисти модела и да го консервира, Георги направи същото.
По неизвестна причина (може и от мързел да е било) аз и Тодор не бързахме да чистим
и консервираме моделите.
Обявиха стартове и един от организаторите попита защо стоим?
Моделите ли са счупени, горивото ли е свършило?
Докато се разберем Иван и Георги пропуснаха тази странна за нас квалификация.
За другата с Тодор успяхме и по такъв начин продължихме напред.
В края на краищата всяко състезание приключва и това също приключи.
Странно бяха приготвили 12 купи (защо не разбрахме).
Започна награждаването, първи разбира се безапелационно е собственика на пистата.
Втори,трети,четвърти ...и 12-та се оказа в моите ръце.
Zalsburger.jpg
За мен това беше голям успех (12-ти от 73-ма участници).
В същото време разбрах колко много сме изостанали.
Имаше няколко много млади участници, бащите правеха всичко те само управляваха.
Едно от децата силно изпъкваше с уменията си над останалите, виждаше се огромният опит, който беше натрупал.
Баща му го накара да се покажа гърба и започна да обеснява, че това е спортния календар за Европа.
Къде са били, къде са сега и къде ще ходят.
Винаги щяхме да догонваме.
Без да има подобна писта, без тренировки и връзка с външния свят.
Вечерта поляхме сериозно купата, този път за наша сметка.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На следващият ден приятеля на Иван ни заведе в моделарския магазин в Залсбург.
От пиле - мляко, единствено нямаше гуми, всичко изкупено за състезанието.
С труд успях да си избера едни задни ARROWS с цена 60.0DM.
Иван купи PB DIAMOND за Генко Базитов.
Купиха и един употребяван вече електромодел E12.
Шасито се е запазило и до сега:
Kyosho1995 RC car .jpg
Kyosho 1995.jpg
Както се вижда са правени несполучливи доработки.
Не си спомням така ли си беше или някой ги е правил в България.
Модела е запазен от Борис Минков, а брат му Иван го донесе за музея.
Обиколихме набързо автокъщите, но не харесахме нищо.
Накрая м.с.Тодор Дилчев си хареса някакво фиатче.
Оставихме го да оправя документи, номера и да се прибира сам.
Разглеждайки красив парк с голямо езеро видяхме как хвърлят храна на рибите в него.
Георги и Генко извикаха едновременно - "Ако това е в България една риба няма да има".
В Унгария Иван успя да си получи гаранцията, но с не малка загуба.
С това приключението завърши.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
След състезанието в Австрия се проведе поредния Национален шампионат по автомоделизъм R/C модели гр.Сопот
Запазени са няколко снимки:

Цветна2.jpg
Вероятно се събираме за отриването
Цветна1.jpg
Старт на V2
Цветна Антон.jpg
м.с.Антон Антонов†(персонален механик на инж.Иван Минков) подготвя модела и горивото.
Тубата с гориво е остатък от Залсбург.
Нямаше да стигне за всички и решихме, че е справедливо да е само за Иван.
Модела е с каросерия V1.
Иван и Антон се опитаха да използват радиовръзка, за по-добра комуникация.
Видео материал от състезанията в гр.Сопот 1994/95:
В по-ранен пост има протокола за 1994г.

За 1995г. нямам протокол.
Резултатите са от видеоматериала:

V1
1. инж.Иван Минков - Сопот
2. з.м.с.Дамян Петров - Враца
3. м.с.инж.Любомир Караиванов - Сопот
4. м.с.Димитър Лесковски - Монтана
5. м.с.Тодор Дилчев - Сопот
6. Валентин Георгиев - София

V2
1. м.с.Димитър Лесковски - Монтана
2. м.с.инж.Любомир Караиванов - Сопот
3. инж.Иван Минков - Сопот
4. м.с.Георги Дончев - Сопот
5. з.м.с.Дамян Петров - Враца
6. м.с.инж.Емил Ташев - Ст.Загора

Това клипче отразява V2

12.08.2022
14 june 1996.jpg
Интересна статия за състезанието през 1996г.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Дарение от близките на м.с.Славчо Славов†
(Освен двигателят Rossi 15, NORMAL, ABC, Revised by Slavcho Slavov for F1C,
който показах в темата "Моделарски мотори").
Използвам случая да им благодаря!
Смятам, че ще бъде правилно до покажа част от него.
Дългогодишен състезател по авиомоделизъм таймери (F1C).
Републикански шампион 1990г.:
Slavcho 1.jpg
Димплома от световното в Аржентина(за съжаление е силно замърсена, но това вероятно я прави още по автентична):
Argentina35.jpg
Модела F1C участвал на много състезания в това число и световното:
F1C Slavcho Slavov .jpg
Печати върху модела потвърждаващи участието в световното и други състезания:
Argentina STAMP.jpg
Снимка с приятелите от клуба (Отбора средношколци класирал се на 3-то място в България през 1977г:
AvioX.jpg
Купата от това републиканско е от ляво:
1977 - 1979.jpg
Дясната купа е от 1985г. Републиканско за средношколци по корабомоделизъм-2-ро място.
Служи и за съхраняване табелката от загубена или счупена купа, също по корабомоделизъм.
1979г. пионери 3-то място.

Останалите артефакти за момента могат да се видят на място.

09 юли 2021г. м.с.Розен Тодоров ми изпрати част от протокол:
FAI World Championshiip 1985 in clss F1C.jpg
м.с.Славчо Славов† е 12-ти!

19.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Още два предмета от дарението за музея от близките на покойния м.с.Славчо Славов†
"Купа България 2005 в клас F1C" - III-то място
F1C 2006 III.jpg
Втората е много красива, но без никакви надписи
Птица в полет.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
За 1996г. нямам абсолютно никаква информация за проведени състезания по автомоделизъм.
Ще зарезервирам този пост с няколко снимки направени от Генко Базитов в Австрия.
На модела, който си хареса и съответно закупиха с инж.Иван Минков "BP BLACK DIAMOND"
PB Black DIAMOND.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
За съжаление това са снимки на добре тюнингован модел!
В действителност стандартния "BP BLACK DIAMOND" се оказа не особенно сполучлив.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1997г.
Част от скоростняците с огромни трудности и на собственни разноски се добират до Капфенхард.
За участие в 45-ти Европейски шампионат за скоростни автомодели.
Нямам данни за успехи и протокол от състезанието.
C16.jpg
От ляво на дясно м.с.Любен Изворов†, з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Седеф Дончев, з.м.с.Илия Царски и м.с.Христо Керчев
C17.jpg
От ляво на дясно м.с.Христо Керчев, м.с.Седеф Дончев, з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Любен Изворов† и з.м.с.Илия Царски

Но си е било приключение, за което свидетелстват снимките предоставени от м.с.Христо Керчев:
C6.jpg
Настанени са в дома на местната пожарна където освен подслон, храна и пиячки са намерили условия за забавления.
м.с.Христо Керчев симулира пожар с запалката си, а м.с.Седеф Дончев и з.м.с.Илия Царски са пожарникари.
C7.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
ПРОТОКОЛ от проведения на 31 май и 1 юни 1997г.
Републикански турнир по радиоуправляеми модели в гр.Сопот

В турнира се получиха следните резултати:

КЛАС RC-V2
1. инж.Иван Минков - Сопот - 126
2. з.м.с.Дамян Петров - Враца - 113
3. м.с.инж.Любомир Караиванов - Сопот - 97
4. м.с.Димитър Лесковски - Монтана - 81
5. м.с.Георги Дончев - Сопот - 68
6. Генко Базитов - Сопот - 63
7. Иван Керчев - Габрово - 43
8. м.с.инж.Емил Ташев - Ст.Загора - 5
9. Светозар Лазаров - Русе
10.м.с.Седеф Дончев - София
11.Петьо Петков - Враца
12.м.с.Живко Матев - Хасково
13.Димитър Калеев - Хисар
14.м.с.инж.Светослав Янакиев - Варна
15.Иван Иванов - Враца
16.м.с.Тодор Дилчев - Сопот
17.Йордан Джумерков - Хисар
18.Валентин Вутев - София

КЛАС RC-V1
1.м.с.Тодор Дилчев - Сопот - 99
2.м.с.Георги Дончев - Сопот - 94
3. инж.Иван Минков - Сопот - 85
4. м.с.инж.Любомир Караиванов - Сопот - 69
5. Генко Базитов - Сопот - 59
6. м.с.Димитър Лесковски - Монтана - 52
7. Иван Керчев - Габрово - 44
8. з.м.с.Дамян Петров - Враца - 12
9.м.с.Седеф Дончев - София
10.м.с.инж.Светослав Янакиев - Варна
11.Светозар Лазаров - Русе
12.Димитър Калеев - Хисар
13.м.с.Живко Матев - Хасково
14.Йордан Джумерков - Хисар
15.Иван Иванов - Враца
16.м.с.инж.Емил Ташев - Ст.Загора
17.Петьо Петков - Враца
18.Валентин Вутев - София

КЛАС RC-E12
1. з.м.с.Дамян Петров - Враца - 30
2. м.с.Димитър Лесковски - Монтана - 29
3.Иван Иванов - Враца - 26
4.Стефан Енчев - Шумен - 24
5.м.с.Живко Матев - Хасково - 23
6.Генко Базитов - Сопот - 20
7.Стоян Нунев - Ст.Загора - 19
8.инж.Иван Минков - Сопот - 15
9.м.с.инж.Емил Ташев - Ст.Загора
10.м.с.Седеф Дончев - София
11.Иван Иванов - Враца
12.Илиян Вугев - София
13.Ивайло Иванов - Враца
14.Маркар Латирян - Шумен
15.Агоп Делгюрян - Пловдив
16.Деян Коцев - Русе
17.Росен Пламенов - Левски
18.Тодор Керчев - Габрово
19.Калоян Керчев - Габрово
20.Йордан Джумерков - Хисар

Главен съдия м.с.инж.Валентин Динков

Ръкописа е запазен от м.с.инж.Валентин Динков и след сканиране го прикачвам като pdf.

Финална гонка RC-E12:
1997Сопот.jpg
От ляво на дясно инж.Иван Минков, м.с.Димитър Лесковски, Генко Базитов, м.с.Живко Матев,
Стефан Енчев, з.м.с.Дамян Петров и Иван Иванов†
1997 Дилчев и Дончев.jpg
м.с.Георги Дончев и м.с.Тодор Дилчев.
Sopot-97.jpg
От ляво на дясно м.с.Седеф Дончев, м.с.Георги Дончев, м.с.Тодор Дилчев и м.с.Живко Матев.
22.jpg
Механика Цветан Генков и м.с.Георги Дончев обсъждат проблем в модела.
Дилчев.jpg
м.с.Тодор Дилчев с модела си "BMT 933" победител в клас RC-V1.
97-Сопот---.jpg
От ляво на дясно м.с.Георги Дончев, м.с.Тодор Дилчев, инж.Иван Минков и Агоп Делгюрян подава кърпа на м.с.Тодор Дилчев за да си избърши ръцете.
 

Attachments

  • 1997-Sopot.pdf
    596.5 KB · Прегледи: 4
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1998г.
46-ти Европейски шампионат за скоростни автомодели 2-3 август Базел,Швейцария
Знам, че част от скоростняците са пътували с бусче, осигурено от директора на "Булгарплод"
Класиране на призови места няма.
Протокол и снимки за сега също няма.

Година преди това инж.Иван Минков достави няколко нови предавателя.
Спомних си за тях от снимката на състезанието в гр.Сопот където са м.с.Георги Дончев и м.с.Тодор Дилчев.
м.с.Георги Дончев е с нов предавател "KO PROPO EX-I", а м.с.Тодор Дилчев е с по-стария "ЕXPERT EX-I"
KO PROPO EX-I.jpg
На практика двата варианта нямаха съществени разлики.
Модулите бяха с друга конструкция "EX1 40S" на "MULTIPLEX".
Имах достатъчно приемници на 27Mhz, вероятно това е била причината
да се откажа от такъв предавател.
Приемниците и сервомеханизмите "MULTIPLEX".
Сервомеханизмите "PROFI-mc" се оказаха по-лоши от "PS-30BH".
Използваха ги инж.Иван Минков, м.с.Георги Дончев и Генко Базитов.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
COX Tee Dee .049 1,5cc USA
COX comple.jpg
Двигател като този и гориво закупихме с първата пратка от Graupner.
Необходими ни бяха за автомодели с въздушен винт АВ-1.
Такъв автомодел при това с двигател COX Tee Dee .049 1,5cc показах в един от по-старите постове.
Този е втори, за изложението с двигатели.
Двигателят е подарък от инж.Иван Минков, към него той прибави два ключа и преработена глава.
Неразпечатано пликче с нова глава подари м.с.Георги Кабаков.
А тубата от гориво е запазил з.м.с.Асен Танев.
Интересното в случая е факта, че тази туба е от "нашите".
През 1999г. з.м.с.Марин Неделчев помогнал на з.м.с.Асен Танев с такъв двигател, перка и туба с гориво.
Божидар Танев от своя страна оправдал доверието и се класирал 3-ти на Републиканското за пионери.
Постигнал 120 км/ч. с "Тренкорд".
Този резултат и силното желание на Божидар подтикнали баща му да изработи двигател AT-1,5.
Но за него по късно...
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1998г. За момента няма никакъв материал.
Ще запазя място за всеки случай.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1999
Национален шампионат по автомоделизъм 06-08.08.1999г.

А1
Марин Лесиков - 229,592 км/ч
Милко Енчев - 170,616 км/ч

А2
Марин Неделчев 240,000 км/ч
Иван Минков 233,766 км/ч
Генко Базитов 211,764 км/ч
Марин Йорданов 197,802 км/ч
Румен Мандов 186,528 км/ч

А3
Иван Иванов 183,673 км/ч

А4
Любен Изворов 310,345 км/ч
Иво Изворов 281,250 км/ч
Христо Керчев 272,727 км/ч
Румен Мандов 257,142 км/ч

29-30 май 1999г. Републикански турнир за RC модели в гр.Сопот.
Турнира е само в два класа RC V2 и RC E12.
Прикачвам протокол (pdf).
Има запазен видеоматериал с не добро качество и леко объркан при конвертирането:

RC V2
1.инж.Иван Минков
2.м.с.Тодор Дилчев
3.м.с.Димитър Лесковски
4.м.с.инж.Любомир Караиванов
5.м.с.инж.Емил Ташев
6.Генко Базитов
7.м.с.Живко Матев
8.Герги Караиванов
9.Валентин Божидаров
10.м.с.Седеф Дончев

RC Е12
1.м.с.Димитър Лесковски
2.Георги Георгиев
3.м.с.инж.Емил Ташев
4.инж.Иван Минков
5.Валентин Божидаров
6.Стефан Енчев
7.м.с.Живко Матев
8.Стоян Нунев
9.Даниел Божилов
10.Мирослав Русев

12.09.1999г. в гр.Хасково се провежда трети кръг за RC.
За момента нямам протокол, а само две дипломи.

Любомир.jpg
Георги.jpg
На практика сина ми се отказа за да ми бъде механик, явно си е струвало.
Това беше последното състезание на което взех участие.
Големият син(Георги) имаше желание и му се отдаваше този спорт.
Обучението му бе по-важно, поради тази причина го изпратихме в друг град.
Малкият син все още беше твърде малък...
Годината бе тежка за всички, парите не стигаха, трябваше да се работи.
Разпродадох моделите и оставих само предавателя, трите приемника и един комплект сервомеханизми.
Не бях единственият постъпил по този начин и не съжалявам за решението си.

25-26.09.1999г. гр.Враца 4-ти кръг за RC.
Прикачвам протокол (pdf).

XVI-ти традиционен турнир "Купа Варна"
Съвпадащ с 50-годишен юбилей на "Модел клуб-Варна"

varna1.jpg
От ляво на дясно Eмил Ташев, м.с.Димитър Лесковски, клекнал отпред Генко Базитов,зад него м.с.Георги Дончев,
вижда се главата на инж.Иван Минков, пред него з.м.с.Марин Неделчев, з.м.с.Дамян Петров и ..т.н.
Прибавям почти същата снимка от личния архив на з.м.с.инж.Илия Царски
Варна 1999.jpg
Тук Генко Базитов е прав, но зад него се вижда м.с.Антон Антонов†(личен механик на инж.Иван Минков)....
зад инж.Иван минков вижда лицето на м.с.Живко Матев...
varna2.jpg
От ляво на дясно з.м.с.Марин Неделчев, з.м.с.Дамян Петров, з.м.с.Марин Лесиков и м.с.Любен Изворов†.

gramota1.jpg
 

Attachments

  • 25-26.09.1999 Враца.pdf
    141.1 KB · Прегледи: 5
  • 29-30.05.1999 Sopot.pdf
    272.4 KB · Прегледи: 0
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Миналата седмица инж.Иван Минков приключи с ремонта на авиомоделите си
(Як-54, двигател 56сс и Чесна-310, два двигателя по 10сс).
Както беше обещал се захвана да възстановява автомодели за музея.
Първата задача е BMT 891 3SPD 1/8 ON ROAD, 1989
На практика този модел се отличаваше от тези които имахме, но разликите не са големи.
BMT-891_1.jpg
BMT-891 front.jpg
BMT-891 rear.jpg
BMT-891_2.jpg
Пластмасата е с червен цвят, предпазителите на двете сервомашинки са зелени, но не са оригинални.
Ремъците са с по-голяма стъпка . Двата фрайлауф лагера са в предните джанти.
Предният предпазител е различен, задния мост има съчмен диференциал и др.
Тръбата и кривката решихме да останат автентични.

 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
След като с "BMT-891" приключи сравнително бързо инж.Иван Минков се захвана с обещания BMT 933 3SPD 1/8 ON ROAD, 1990.
Обичаме да се шегуваме с него - "Обещаното си го търсим като наследство"
Ето какво подари на музея:
BMT-933 3SPD 4WD 1:8, Blitz Model Tecnica, Engine : NOVAROSSI REX 350 3,5cc 5/SCT BUGGY, Italy, 1993
BMT-933A.jpg
BMT-933 front.jpg
BMT-933 rear.jpg
BMT-933B.jpg
"BMT-933" с който е постигнал не малко победи!
5-канален двигател "REX", не малко на брой доработки и комплект нови "MRC" гуми.

24.08.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Вчера си купих Rossi R .21 / 3.5cc RC Car (Marine).
В интерес на истината бях забравил, че съм имал такъв.
Донесе го м.с.инж.Емил Ташев за да ми напомни за него,
но трябваше да си го купя защото съм му го бил продал.
Първото и последно Роси, което съм имал през онези години.
АВС, три канално с много странна глава.
Ако не бъркам това е последният двигател получен от ръцете на треньора м.с.Седеф Дончев.
Когато ми го даде попитах защо са двата щуцера на главата, отговора бе пълни се с масло за по добро охлаждане.
Така и направих, като между двата щуцера сложих байпас със селиконов маркуч.
На квалификациите всичко беше добре, но на финал този маркуч винаги се късаше.
Модела се оливаше допълнително с масло.
Нямам спомен от резултатите постигнати с него.
Емил е махнал щуцерите и не е наливал масло в главата.
Според него това си е корабен вариант, но не съм склонен да се съглася.
Както се вижда от снимките главата не е гладка, а силно оребрена.
От друга страна горната част на картера е пристъргана(освободена) точно
като картер за корабен вариант.
Може би са имали излишни престъргани картери и експериментално са направили този вариант?
Rossi R21 3 chanel ABC.jpg
My Rossi R.jpg
Двигателя е "издухан" буталото излиза свободно през цилиндъра.
Ще заеме своето място в музея.

 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
PB-9
Произведен е в Англия от легендарната фирма PB Racing Products Ltd., 1978г.
Липсва стойката за рулевата сервомашинка. Предните две джанти са от PB Alpha 82.
Всичко останало е оригинал, запазен от м.с.инж.Емил Ташев.
По негов разказ модела е донесен в България за купа "Варна-79" от Антонио Дела Дзопа(Antonio Della Zoppa).
След състезанието със съдействието на з.м.с.Георги Миров† е закупен за клуба по моделизми в гр.Стара Загора.
До 1987г. престоява в склада на клуба, след което попада в ръцето му.
Позабравил съм доста неща за първите "дъски", но вероятно този вариант също сме го виждали.
Интересното при него е малкия триъгълник под предпазителя за кормилните щанги
(спомням си именно него, но не и самия модел).
С двете стопорни болчета се регулира натоварването върху предните гуми, компенсирайки разликата в теглото и посукванията.
Модел с такава регулировка така и не направихме, защото варианта "клатещ се преден мост" се оказа по-добър.
Диференциала е с цилиндрични зъбни колела, пълно копие на тeзи който купувахме от Graupner.
А може би е по-правилно да се каже обратното, че Graupner са го купували или изкопирали от PB?
Двигателят е K&B, ABC, с карбуратор Eagle. Тюнингован в щатите.
PB-9 1978 A.jpg
PB-9 front.jpg
PB-9 rear.jpg PB-9 1978 B.jpg

12.06.2023
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Забравил съм, че с японските модели "KYOSHO FANTOM 21-4iS" и "HIROBO ASHURA" е имало и две апаратури.
Futaba FP-T3PG-M, известена по света като "Magnum Sr."
Както моделите, така и апаратурите за момента са били най-доброто предлагано в Япония!
Използвал съм такава за управление на "HIROBO ASHURA" 1:12.
Запазена през годините от м.с.инж.Емил Ташев вече е в музея.
FUTABA FP-T3PG-M.jpg
м.с.инж.Емил Ташев донесе няколко от липсващите протоколи, книжката "Майстор на спорта" и статия от вестник.
Сканиранирах ги и вече са в постовете за съответните години(1990-1993).
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
NOVA MEGA SX15 3P EV4 MS (NOVAROSSI), ABC, 3 channels, 2002
Подарък за музея от инж.Иван Минков.
NOVA MEGA SX15 3P EV4-.jpg
NOVA MEGA SX15 3P EV4--.jpg
NOVA MEGA SX15 3P EV4---.jpg
Два такива двигателя са закупени от инж.Иван Минков, вероятно 2003-та.
Както обикновенно купува най-доброто!
Ще подкрепя тезата си с цитат от интернет:
"Nova MEGA SX-15 EV-4 MS World Champion, Sep 24, 2002
Brian Berry, the Serpent USA team driver from Detroit Mi. has been crowned IFMAR World Championsin 1/10 235mm 2-WD Touring Car. Brian used Nova MEGA power to his great satisfaction:The car was awesome, and so was the motor. My Nova MEGA SX-15 EV-4 MS version performed super ...
NovaMEGA SX-15 EV-4 MS engines took 8 out of the 10 spots of the final, and took also TQ with Michael Salven."
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес музеят посети м.с.Любомир Конарски от гр.Стара Загора.
Дългогодишен състезател при скоростните автомодели, основно в клас А3 - 5cm³.
Единственият български състезател участник на Световно първенство по автомоделизъм в Австралия!
Последният българин участвал на състезания в чужбина, с подговка за участие и тази година на Европейско в Унгария.
Влезе с модел в ръка, правен през далечната 1982г.
BG-23-01 L.Konarski.jpg
BG-23-01 Konarski.jpg
Сърдечно благодарих и му пожелах успехи на Европейското!

05.08.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Развитието на резонансните тръби и начините за тяхното производство са неразривно свързани
със спортните успехи, на авто, авио и корабо моделистите.
Това е причината в музея да има не малко от тях.

Най-често резонансните тръби се изработваха от алуминий, чрез "валцоване" на струг.
Това е тръба на з.м.с.Асен Танев изработена през 1986г.:
PIPE Asen Tanev 1986.jpg
С подобряване точноста на работа при програмните стругове започва производството "струговани резонансни тръби".
Eто прецизно изработена тръба от Edvard Stelling, Lithuania, 2017 (известен автомоделист):
PIPE Edvard Stelling 2017.jpg
В момента са актуални "заваряваните" тръби.
Заготовките са от хром-никелова стоманена ламарина с дебелина 0,2мм разкроена на лазер.
След това се огъват и точковат, а накрая се запояват със сребърен припой.
Това е тръба изработена от м.с.Георги Кабаков през 2018г.:
PIPE Georgi Kabakov 2018.jpg
Независимо от начина на изработка, материала и формата ...дали е красива или грозна, най-важното условие е тръбата да работи.
Целта е постигане на все по-високи спортни резултати.
 
Последна промяна:
Нагоре