Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 10 R/C, Glow, O.S.Engines Mfg. Co., LTD, OSAKA, JAPAN, 1983
OS10.jpg
Обем 1,76cm³, диаметър 13,4мм, ход на буталото 12,4мм, обороти 2500-15000об./мин.
Нов, с кутия и инструкция.

24.01.2022

10.05.2022
Прикачвам инструкция за двигателя(pdf) предоставена ми от David McIntire.
 

Attachments

  • OS max-10.pdf
    1.1 MB · Прегледи: 1
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
POSON (ПОСОН) 2.5cc CL F2A, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1987
POSON (ПОСОН) 2.5cc CL F2D, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
POSON (ПОСОН) 2.5cc CL, ABC, Diesel, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
Посон - 3 варианта.jpg
Нови, неразопаковани. Три варианта. Първите два са свещови, последния е дизел.
Това е втория (първи е ДБ-24) серийно произвеждан български двигател.
Произведени са повече от 3000 броя!
В музея са дублирани, в наличие са същите три вида без опакавока и на стойка.
Подарък за музея от м.с.инж.Валентин Динков.

Благодаря Вальо!

4.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. FS52S FOUR STROKE, O.S.Engines Mfg. Co.,LTD, OSAKA, JAPAN
OS52FS.jpg
Нов, с кутия.
Прикачвам инструкцията като pdf.

24.01.2022
 

Attachments

  • OS_Engine_fs-52s-manual.pdf
    1 MB · Прегледи: 0
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
ASP S46H Helicopter Engine, Glow, ABC, China, 2010
ASP-2.jpg
ASP-1.jpg
Обем 7,45cm³, диаметър на цилиндъра 22мм, ход на буталото 19,6мм.
Обороти 2000-18000 об./мин.
Нов, с кутия и инструкция.

16.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
COX .049, SURESTART ENGINE 008901, USA, 1989
COX .049.jpg
Обем 0,8cm³, диаметър 10мм, ход на буталото 9,8мм, обороти 15000об./мин.
Нов, запечатан.
И един разпечатан.
COX .049, SURESTART ENGINE, USA, 1989
COX-2.jpg
Това е друг,също нов.

16.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
TEMP-1 2,5cc, Diesel, Twin Shaft Tether Car , DOSAAF, Kiev, USSR, 1987
TEMP-1 2,5cc, Diesel, Twin Shaft Tether Car , DOSAAF, Kiev, USSR, 1988
ТЕМП1.jpg
ТЕМП2.jpg
Пуснат в серийно производство 1966г. и преключва през 90-те.
Диаметър на цилиндъра 14мм, ход 16мм, обем 2,48cm³, 14500 об.мин.
Със зелената глава е по-ранен вариант.
С черната глава е от комплекти масово внасяни в България, това е по-късен вариант.
Със зелената глава е от 1987г. от набор продаван в Украйна:
"НАБОР ЗАГОТОВОК МОДЕЛИ ГОНОЧНОГО АВТОМОБИЛЯ".
Произведен от ПО "Контур" ДОСААФ, Киев - Святошино.
Модел може да видите в темата "Спомени за спорта" стр.11 пост 204:
https://rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-11#post-35181

11.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
KMD-2,5 (КМД-2,5) 2,5сс №120647, Diesel, "Leningrad version", 24 april 1981, USSR
КТМ.jpg
Нов, пълен комплект.(Само кутията е малко счупена).
"Ленинградска" - легендарна версия, най-добрата!
Диаметър цилиндъра 14,5мм., ход на буталото 15мм, обем 2,48cm³.
Един от най-добрите серийни мотори произвеждани в СССР.
От 1986г. производството е преместено в гр.Калуга.
Качеството е развалено.

1981г. м.с.Атанас Гаганелов ме помоли да му купя от СССР такъв двигател.
До този момент дори нямах идея,че съществува. Не сме имали в клуба.
Най-лесно бе да попитам съседите авиомоделисти може ли да се намери и купи.
Отговора бе положителен с пояснието, че това е най-скъпия двигател произвеждан серийно.
Нямаше как да откажа на приятеля и го поръчах,доставиха го и разбира се Наско го получи.
Изминаха много години и смятах,че няма да го открия. Но ме изненадаха:)
м.с.Атанас Гаганелов е искал да зарадва м.с.Георги Кабаков, той от своя страна го съхранил.
Двамата единодушно решиха,че мястото му е в музея:
KMD2.5.jpg
В паспорта има шемпъл 24 април 1981г.
Какво мислят на запад 2004-та:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/KMD 2.5.html
и
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/KMD 2.5 (2).html

09.09.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MDS-1.5D (МДС-1,5Д) 1,5cc №0932, Diesel, Car&marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1989
МДС-1,5Д Дизел, специално за скоростен автомодел или корабен модел. 1989г.
МДС-1.5-Д.jpg
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
Обем 1,5cm³,диаметър на цилиндъра 13,5мм,ход на буталото 11мм, обороти 18000 об./мин.
Нов, комплект. Без кутия и паспорт.

27.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CSTKAM 1.5KR-AC №2296, Glow, ABC, Car&marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", USSR, 1985
ЦСТКАМ 1.5КР-AC свещов специално за скоростен автомодел или корабен модел. 1985г.
ЦСТКМ1.5.jpg
Обем 1,49cm³, диаметър на цилиндъра 13,5мм., ход на буталото 11мм. Максимални обороти 28000 об./минута.
Двойката е АВС, свеща ГСК-1.
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
Допълнителна информация от "Model Engine Tests":
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Uctkam 1.5.html

17.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MDS-3.5KR2U-S №0485, Glow, ABC, Marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1990
МДС -3.5КР2У-С, ABC, предназначен за корабни модели, Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС", 1990г.
МДС3.5.jpg
Данни от производителя:
Обем 3,5cm³, диаметър 16,6мм, ход на буталото 16мм, обороти 28000 об./мин.
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
Нов, в кутия, без паспорт.

14.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MDS-6.5KR2U-S, Glow, ABC, Marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1987
МДС-6,5КР2У-С корабен вариант, Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС", 1987г.
МДС6.5.jpg
МДС6.5-1987.jpg
Обем 6,5cm³, диаметър 20,6мм, ход на буталото 19,4мм, обороти 23000 об./мин.
Производител-Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
Нов, без кутия и паспорт.

05.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MDS-10KR2U-S, Glow, Marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1989
МДС-10КР2У-С , корабен вариант, Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС", 1989г.МДС10КР.jpg
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
АBC двойка, обем 10cm³, диамтър на цилиндъра 24мм, ход на буталото 22мм,
обороти 19000-22000 об.мин.
Най-голямата кубатура от серията МДС.
С размяна местата на капачките успешно се използва за авиомодели.

07.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MDS 3.5 KRU-A R/C CAR, Glow, ABC, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1982
МДС 3,5 КРУ-А за R/C автомодел, Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС", 1982г.
КРУ-А.jpg
Данни от производителя:
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
Обем 3,5cm³, диаметър 16,6мм, ход на буталото 16мм, обороти 28000 об./мин.
Нов с кутия и паспорт.
Несполучливо копие на OPS 3.5 SPA RCA SPEEDCAR COMPETITION.

21.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
TALKA 2,5K (ТАЛКА 2,5K), Glow, DOSAAF, Ivanovo, USSR
Двигателите Талка са произведени от малък завод на ДОСААФ в гр.Иваново.
Думата "ТАЛКА" е името на река в град Иваново.
Талка2.5.jpg
Талка.jpg
Нов, без кутия и паспорт. Липсва конуса. Има данни за производство на партия без конуси.
Тръбата вероятно не е от него, но така го купих.

30.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CSTKAM 2.5К №82935, F2D & F1C , Glow, Moscow, Russia, 1982
ЦСТКМ2.5.jpg
ЦСТКМ-2.5.jpg
Нов, без кутия и паспорт.

17.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CSTKAM 2,5 KR-AS, Glow, For ship and car models, Kiev, Ukraine, 1980
ЦСТКАМ 2.5КР-AC, Киев, Украйна, 1980
KR1.jpg
KR2.jpg
Както се вижда от снимките качеството на картера е отчайващо.
з.м.с.Марин Неделчев е съхранил един от многойбройните картери, които носех от Русия.
Получи се нещо значително по-красиво:
КР.jpg
Къде и кога е правен този картер не е ясно, но няма надпис ЦСТКАМ.
[17.05.2021] С помоща на Эдуард Кобец уточних, че този картер е правен в гр.Иваново, Русия, 1978-79г.
CSTKAM 2,5 KR-AS, Glow, For ship and car models, Ivanovo, Russia, 1978-79
1980г. картера е с надпис и се произвежда в гр.Киев, Украйна.

27.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CSTKAM-2,5 KR №1361, Glow, SPO "PROGRESS" , Russia, 1985
KR_2.5.jpg
KR-2=5.jpg
Купих го за ЦСТКАМ-2,5 КР, но няма надписи от кокилата.
Възможно е да са премахнати умишлено и след това да е пясъкоструен или да е от първите отливки,
при които все още няма надпис на кокилата.
Данни от производителя:
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС".
171510 г.Кимры Тверской обл.
Обем 2,47cm³, диаметър 15мм, ход на буталото 14мм, обороти 22000 об./мин.

18.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Rossi R90 R/C ABC, Boat Marine Engine, Italy, 1983
Rossi90.jpg
Изключително рядък вариант! Не успях да намеря информация за него в просторите на интернет.
Може би защото е правен за "фирмен" пилот на Rossi.
Закупен 1983г. на 3-то Световното първенство по каробамоделизъм в гр.Стара Загора от Мерлоти.

25.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
JENA 5,6cc CCM, Glow, "Blue head", VEB Carl Zeiss Jena, East Germany, 1962
62_1.jpg Carl Zeiss Jena, произведен 1962-ра (ясно се вижда щемпъла 62).
62_2.jpg
Да момента не го намирам в просторите на интернет, както и в литература с която разполагам.
Получих го от Добри Добрев(с.Войнягово), за съжаление той няма никакъв спомен от къде го има.
Случайно разбрах, че м.с.Добри Грабчев има подобен и с негова помощ уточнихме някой подробности.
На практика приликата е в конструкцията на картера, ризата, главата, задната капачка, както и маркировката(при него е 63).
Двигателят на м.с.Добри Грабчев е 10 кубика, главата е червена, биелата е с иглен лагер, предната капачка е друга,
буталото също е друго.
Интересна е свеща, изолатора е стъклен и през него се вижда дали спиралата е здрава.

11.01.2022
 
Последна промяна:
Нагоре