Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В тази тема имам много постове за двигателя ПОСОН.
Продължавам да търся информация...
Ще публикувам снимки от личния архив на м.с.Розен Тодоров:
5.jpg
От ляво на дясно Иво Тошмаков, з.м.с Петър Савчев† и м.с.Розен Тодоров
1.jpg
Иво Тошмаков отблизо
3.jpg
Отблизо ръцете на з.м.с Петър Савчев†
4.jpg
Розен завършва сглобката с монтиране на дифузьора, жигльора.
Идеята за "комбатарски вариант" е на м.с.Розен Тодоров.
След първата партия се отказват от анодирането, защото излишно оскъпява продукта.

Ще добавя две снимки на з.м.с Петър Савчев†
8.jpg

9.jpg

Благодаря Розене!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
KMD-2,5 (КМД-2,5) 2,5сс №530096, Diesel, "Leningrad version", 24 july 1985
KMD-2,5 2.5сс №530096 Leningrad version 24 july 1985.jpg
Паспорт няма, но капакът на кутията е здрав.

14.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
POLET-5.6 №266, Factory №9 DOSAAF Kiev, USSR, 1981
Подарък от м.с.Розен Тодоров:
POLET-5.6 №266 1969.jpg
Обем 5,6cm³, диаметър на цилиндъра 20,5мм, ход на буталото 17,7мм, обороти 9500 об./мин.
Това е една от последните версии с изключително лошо качество.
Кутията има надпис 1969г. и нейната картинка е за първия вариант.

Наличния може да видите в пост 31: https://bit.ly/3pQ6wMM

Благодаря Розене!

09.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 40 FP 6.47cc R/C, Glow, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1988
Подранил коледен подарък от Мая Попова:
O.S. MAX 40 FP 6.47cc RC.jpg
Информация за двигателя от MODEL BUILDER may 1986: https://bit.ly/3pNAKQD
Информация от MODEL AIRPLANE NEWS january 1993: https://bit.ly/3qLYWSI

Благодаря!

12.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 25 LA-S "Blue" 4.07cc C/L w/Muffler, Glow, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1986
Подранил коледен подарък от Любов Караиванова:
O.S. MAX 25 LA Blue 4.07cc RC Japan.jpg
LA-S series engines Control Line engines replace the Carburetor with a Venturi that keeps the engine running at a constant speed.
Remote Needle Valve reduces chance of injury from spinning props.
Nylon backplate mount and ratchet spring help hold settings against "creep" caused by vibration.
An O-ring helps seal the needle from fuel and air leaks.
Heavy-duty webbing reinforces the one-piece crankcase in high stress areas.

Двигателите с оцветени картери са значително по-красиви:
The Blue O.S. engines.jpg
С този редичката се запълва 10-15-25-40...рано или късно ще прибавя 46-65.
Разбира се и този ще има стойка и табелка.
Благодаря!

12.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Cutaway MK-17 №9033660, Diesel, Moskow, USSR, 1990
Подранил коледен подарък от Павел Бучински:
Cutaway MK-17 №9033660.jpg
Благодаря!

16.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В музея има почти 500 различни двигателя.
Много хора искат да ги видят по-детайлно.
Ето първите резултати:
AT-1 2.5cc, Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 1986

DB-24 (ДБ-24) 22,98cc №530 RC, Glow, two line, Aircraft repair plant, Plovdiv, Bulgaria, 1971

GK-2.5 F2A Elephant (СЛОН), ABC, Glow, Georgi Kabakov, Plovdiv, Bulgaria, 1988

O.S.GRAUPNER NSU WANKEL ROTARY ENGINE 49Pl 4.9 ccm, Osaka, Japan,1971

Saito FA 30GA 50th Anniversary Gold Plated Edition №089, Japan, 2009

Приятно гледане!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
YS 91 SR 14,89cc Helicopter Engine, Glow, Yamada Mfg.Co.Ltd., Inuyama, Aichi, JAPAN, 2010
Подранил коледен подарък от Дмитрий Кислицин:
YS 91 SR Heli Engine Glow Yamada Mfg.Co.Ltd., Inuyama Aichi JAPAN 2010.jpg

YS 91 SR Heli Engine 2010.jpg
The 91 SR is the latest version in helicopter engine technology from YS YAMADA!
Displacement: 14,89 cc, Bore: 27 mm, Stroke: 26 mm, Practical RPM Range: 2000-17,000, Weight Without Muffler: 533g

Двигателя е дългоходната версия на Yamada YS 91 ST!

Спасибо Дима!

02.05.2022
 

Attachments

  • 91sr.pdf
    2.7 MB · Прегледи: 1
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Itz 1.5cc, Glow, ABC, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1985
Двигателя е изработен от з.м.с.инж.Илия Царски(Европейски и Световен шампион в клас скоростни автомодели A1 и два пъти световен рекордьор).
Itz 1.5cc Glow Iliya Tsarski Pleven Bulgaria 1985.jpg
За снимките и последващо клипче свалих двигателя от модел.
Може да видите модела в пост 170: https://bit.ly/3Hpzol4

29.12.2021
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Itz 1.5cc "AERO", Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 2007
Двигателя е изработен от з.м.с.инж.Илия Царски(Европейски и Световен шампион в клас скоростни автомодели A1 и два пъти световен рекордьор).
Подарък за музея от м.с.Розен Тодоров през далечната 2019-та:
Itz 1.5cc AERO Glow Iliya Tsarski Bulgaria 2007.jpg

Itz 1.5cc AERO Glow Iliya Tsarski Pleven Bulgaria 2007.jpg
Розен е един от малкото приятели, които повярваха в начинанието ми.
Обещах да покажа този двигател, когато в музея има 500 броя.
Този ден настъпи по-рано от колкото беше планирано.

Двигателя е изработен от з.м.с.инж.Илия Царски специално за Светослав Здравков Недялков(син на Здравко Парашкевов†).
Подробности за състезанието и резултата: https://bit.ly/3qPBlkm
Резултат от "Нацоналното първенство за деца Горна Оряховица 2007 Тренкорд 1,5 куб.см.":
1. Светослав Недялков – Д.Митрополия – 120 км/ч.
Двигателя е успешно използван от други състезатели в клуб "Стрела" гр.Долна Митрополия до 2013 година.
Прикачвам протокола в pdf от състезанието през 2013-та.
Ето и клипчето:

Благодарности на Розен!
 

Attachments

  • Резултати2013.pdf
    873 KB · Прегледи: 4
Последна промяна:
Нагоре