Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
M-69 Hype 69 11,31cc R/C, ABC, Glow, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2020
Hype 69 11.3cc RC Master Motors - Russia 2021.jpg
Диаметър на цилиндъра 24мм, ход на буталото 25мм, мощност(к.с.) 2,04/14200, 2000-18500 об/мин.
Закупен директно от фирмата, при последните разпродажби.

09.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
M-46 Hype 46 7,53cc R/C, ABC, Glow, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2020
M-46 Hype 46 7.53cc  RC ABC Glow Master Motors Yaroslav Russia 2020.jpg
Диаметър на цилиндъра 22мм, ход на буталото 19,8мм, мощност(к.с.) 1,51/15000, 2500-19000 об/мин.
Успях да купя два директно от фирмата, при последните разпродажби.
Ето сайта на производителя: http://master-motors.su/catalog/
Надявам се след разпродажбата да остане, но обикновенно и сайтовете изчезват.
От Ярославската фирма "Мастер Моторс" в музея могат да се видят четири двигателя.
Master-Vysota-Russia 2,5cc №322, F2D, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2019
M-21Х MASTER 3,48cc CAR, ABC, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2018
M-46 Hype 46 7,53cc R/C, ABC, Glow, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2020
M-69 Hype 69 11,31cc R/C, ABC, Glow, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2020

Достъпна информация за двигатели "Hype" предостави Эдуард Кобец:
https://zen.yandex.ru/media/id/5cc0...slavskaia-piatnashka-605d894a8996bb3b3579d4bc
и
https://zen.yandex.ru/media/id/5cc0...yi-dvigatel-hype-m40-5e3e5073f7fac352c522a4d5
За съжаление точно тези красавци не са описани.

Двигатели "HYPE" са изнасяни за японската фирма "KYOSHO"!
Това е причината много хора по света да ги смятат за японски!
Eто един интересен линк:
https://www.rcuniverse.com/forum/gl...ut-these-kyosho-hype-cool-fire-engines-2.html
Като Българския двигател ДБ-24, една книга сменя произхода и името му е.

09.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Публикувам актуален списък на дарителите и да благодаря от сърце на всички съпричастни към тази идея:
з.м.с.Марин Неделчев Неделчев, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
м.с.инж.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов, з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв,
Христо Генов, Добри Добрев, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев, Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев,
Александър Манов, м.с.Розен Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев, Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов,
м.с.Станчо Добрев, Станислав Струмински, Мая Попова, м.с.Любомир Колев,
з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23,
м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов,
м.с.Иван Кертиков, Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов,
м.с.Любен Бончев, м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски,
Марин Узунов, Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров,
з.м.с.инж.Евгени Генов, з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, Методи Атанасов Гаганелов,
з.т.з.м.с.инж.Петко Петков, м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук и др.
В случай,че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
JENA 1W 0,99cc NW, Diesel, Dezigner Walter Hercher, VEB Carl Zeiss Jena East Germany, 1961
Подарък за музея от Сергей Кучерук:
JENA 1cc NW, Dezigner Walter Hercher.jpg
Обем 0,99cm³, диаметър 10,7мм, ход на буталото 11мм, обороти 12...15000об./мин.
Главата е с водно охлаждане специално за корабни модели.
Като опция производителя е предлагал и маховици.

Информация от MODEL AIRCRAFT November 1963:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Jena 1cc.html

Сергей Кучерук подари за музея този двигател и пълен набор документи,
придружаващи РУМ-2МБ!
Документите ще покажа утре, а двигателя монтирах на красива стойка.
Сергей благодаря от все сърце!

11.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Вчера(19 юни 2021) получих пратка от Украйна, с подаръка от Сергей Кучерук.
Сергей Кучерук подари за музея пълен комплект съпровождаваща документация за РУМ-2МБ №02873!
Именно нея беше снимал за да ми помогне в диспута с Эдуард Кобец.
ФОРМУЛЯР РУМ-2МБ №02873 в музея.jpg
В България има такива формуляри и документи, но те не са попълнени за експорт към СССР!
Няма да коментирам факта, че в злополучната книга на инж.И.Калина е написано СССР,
а не Русия...както и това, че никой в Украйна не претендира къде е разработен и изработен ДБ-24.
Отричат съществуването на ДБ-25(Алку-25) и разработката му в Киев!
Днес допълних темата за Българския двигател ДБ-24 стр.2 пост 36:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Моделарски-мотори.2286/page-2

Благодаря на Сергей Кучерук за помоща и за този изключително ценен артефакт!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Проверявайки наличните двигатели "NORVEL" открих, че съм пропуснал в тази тема информацията за BIG MIG .061 R/C.
Побликувал съм в темата "Спомени за спорта" стр.9 пост 136:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-9#post-34584
NORVEL BIG MIG .061 R/C Revlite , Designer Valery Novikov, St.Petersburg, Russia, 2004
Norvel.jpg
Обем 0,99cm³, диаметър 11,25мм, ход на буталото 10мм, обороти 4500...18500об./мин(Tornado 6X3).
Главен конструктор е Валерий Новиков(по руски фамилията е първа - Новиков Валерий).
Уточнението е от Виталий Махин стр.123 пост 4891:
http://forum.rcdesign.ru/f5/thread177937-123.html
Най-интересното при този двигател е революционната двойка:
Revlite ААО-Aluminum piston Nickel-plated, Aluminum cylinder Oxide ceramic coating

05.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MADEWELL .49, Ignition, Madewell Motor INC., Oakland, California, USA, 1946
MADEWELL .49 Ignition.jpg

MADEWELL .49 Ignition California USA 1946.jpg

25.12.2021
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
KS .35, Ignition, based on K/B Torpedo from 1954, USA
KS .35 Ignition based on K&B Torpedo from 1954 USA.jpg

KS .35 Ignition USA.jpg
Красив, но прекалено лъскав и съвременен.
Странна реплика или специално направен за колекционери?
Времето ще покаже.

12.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
McCoy .19 Stunt, Glow, THE TESTOR CORPORATION, USA, 1950
McCoy .19 Stunt Glow THE TESTOR CORPORATION USA 1950.jpg
Информация за любопитните:
McCoy 19.jpg

13.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CYCLON-15Kaz 2,5cc F1C, Alexander Kalmykov, Cyclon Company, Novosibirsk, Russia, 2004
Двигател на м.с.Николай Петров Николов† - гр.Сливен.
Подарък за музея от близките му!
Съжалявам, че не познавах Николай, но всички си спомнят с добро за него.
CYCLON .15 2,5cc F1C, Alexander Kalmykov, Cyclon Company, Novosibirsk, Russia.jpg
The Cyclon-15Kaz specifically designed with a long powerful stroke for FAI F1C, competitions.
Specifications of the engine Cyclon-15Kaz for F1C model:
RPM 28000 (prop 200x70x1 on the ground), power 1,04 BHP, bore 14mm, stroke 16mm.
Front intake, rear exhaust, 2 fuel ports, crank valve 15mm diameter, crankpin 6x5 mm chromed.
Piston pin 5 mm diameter, rear ballbearings 15x24x5, front ballbearing 8x19x6.
Piston/liner AAC two fuel ports, and one exhaust port (formula 2+1).
Lliner timing 120x150, valve timing 25x65.
NEW ! brake system - pressure fuel to liner fuel ports directly from pressure rubber tank only
brake time 0.2-0.4 sec.
Recommended propeller type - carbon 1 blade prop 200x70.

Търсейки информация за датата на производство неочакванно получих
помощ от м.с.Розен Тодоров.
С негово разрешение ще цитирам част от личната му кореспонденция:
29 юли 2004, 10:29
> <cyclon@mail.nsk.ru>:
>
> > Privet Rosen !
> > PC6S2 x 179.00 = 358.00
> > Kaz2 x 149.00 = 298.00
> > Shipping cost free.
> > Best regards,
> > Alexander Kalmykov
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
FORA .15 2,5сс F1C, Glow, Fora Engines, Ukraine, 2008
Един от любимите двигатели на м.с.Николай Петров Николов† - гр.Сливен.
Подарък за музея от близките му!
FORA .15 2.5сс F1C Glow Fora Engines Ukraine 2008.jpg
Съжалявам, че не познавах Николай, но всички си спомнят с добро за него.

29.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Zeus .42 R/C, Glow, Alexander Ostroukhov, Moscow region, Russia, 1993/5
Zeus .42 RC Glow Russia.jpg
Дългоходов, диаметър на цилиндъра 19,8мм, ход 21,8мм, обем 6,71cm³.
Правен е експорт за Carlson Engine Imports, USA
Допълнихме информацията с помоща на Виталий Махин стр.123 пост 4885:
http://forum.rcdesign.ru/f5/thread177937-123.html

10.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Master Junior 2.5D 2,49cc №568, Diesel, ABC, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2018
Пореден подарък за музея от м.с.Розен Тодоров:
Master Junior 2.5D 2,49cc №568.jpg
Обем 2,489cm³, диаметър на цилиндъра 14,3мм, ход на буталото 15,5мм, мощност(к.с.) 0,52/19600, 12500-25000 об/мин.
Ето сайта на производителя: http://master-motors.su/catalog/
Двигателя е придружен с визитна картичка, проспекти и красив каталог.
MMcatalog.jpg
Благодаря Розене!

09.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
От Ярославската фирма "Мастер Моторс" в музея могат да се видят пет двигателя.
Master Junior 2.5D 2,49cc №568, Diesel, ABC, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2018
Master-Vysota-Russia 2,5cc №322, F2D, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2019
M-21Х MASTER 3,48cc CAR, ABC, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2018
M-46 Hype 46 7,53cc R/C, ABC, Glow, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2020
M-69 Hype 69 11,31cc R/C, ABC, Glow, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2020
Нещо такова се получи:
Master-Motors engines.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 21 VF CAR R/C, Glow, ABN, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1983
O.S. MAX 21 VF 3.48cc CAR  1984.jpg
Обем 3,463cm³, диаметър на цилиндъра 16,6мм, ход на буталото 16мм, 2500-26000 об/мин.
ABN=Aluminum-Bronze-Nickel
Този факт не беше описан в каталога на Graupner.
За първи път виждахме никилиран, вместо хромиран цилиндър.
Не помня точната бройка, но вероятно са били не по-малко от 5.
Двигателите работеха чудесно, но живота им беше по-малък.
Почти всеки от клуба в Сопот е използвал за сътезание такъв O.S. MAX 21 VF.
Подробности в темата "Спомени за спорта" стр.5 пост 100:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-5
Чупеха се ребра на главата при каскадите, но това не пречеше на работата му.
Двигателите работеха чудесно, но живота им беше по-малък.
Информация за двигателя от R/C CAR ACTION 1986:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS Max 21 VF-B.html

23.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
BWF 2,5 S 1st model №2922, Glow, ABC, Bernard Krause, Berliner Werkzeugmaschinenfabrik, East Germany, 1985
BWF 2,5cc №2922 Glow Normal Designed by Bernard Krause East Germany 1980.jpg
Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
Двигателя е предназначен за F1C и F2A, но с успех е използван и за F2D.
При гориво с 20% нитрометан е достигал 29000об./мин.
Вала е с диаметър 10мм.
За други цели се произвеждал интересен лят аспух...
Конструктура на двигателя и автора на книгата са едно и също лице - Bernard Krause.
Книгата е лукскозна, с лъскави и цветни страници.
Много диаграми, скици, снимки и т.н.
Съвсем малко и скоромно за двигателите произвеждани в ГДР.
Дори за собствения си двигател не е написал....
Bernard Krause е един от 11-те германци предоставили информация
и снимков материал за книгата на James E. Dunkin.
Поглеждам на 105-та страница и намирам 5 модификации на BWF.
Представената от мен е първата версия.

14.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В темата "Спомени за спорта" разказах за едно КМД-2,5 с интересна история стр.3 пост 47.
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Моделарски-мотори.2286/page-3#post-34803
Двигателя беше произведен 24 април 1981г.
Сега ще представя друг произведен 6 години по-късно:
KMD-2,5 (КМД-2,5) 2,5сс №712078, Diesel, "Leningrad version", 1987
KMD-2,5 2.5сс Leningrad version 1987.jpg
Диаметър цилиндъра 14,5мм., ход на буталото 15мм, обем 2,48cm³.
В сравнение с модела от 1981г. в новия вариант картера е усилен!
Нов, пълен комплект.(Само кутията е малко счупена).
"Ленинградска" - легендарна версия, най-добрата!
Един от най-добрите серийни мотори произвеждани в СССР.

Какво мислят на запад 1976-та специалистите от AERO MODELER:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/KMD 2.5 (2).html
и допълнение от 2004-та:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/KMD 2.5.html

18.05.2022
 
Последна промяна:
Нагоре