Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
JENA 1 0,99cc, Diesel, VEB Carl Zeiss Jena East Grmany, 1956
Подарък за музея от Драгомир Драганов:
JENA 1cc Diesel VEB Carl Zeiss Jena East Grmany 1960-70.jpg
Обем 0,99cm³, диаметър 10,7мм, ход на буталото 11мм, обороти 12...15000об./мин.
Информация от MODEL AIRCRAFT November 1963:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Jena 1cc.html
Благодаря Драго!

11.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
COX Tee Dee .09 1,5cc, Glow, L.M.Cox Co., USA, Bill Atwood, 1985
Подарък за музея от Драгомир Драганов:
COX Tee Dee .09 1.5cc Glow L.M.Cox Co. USA 1985.jpg
Главата е преработена за руска свещ.
Повече информация от MODEL AIRCRAFT:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Cox Tee Dee 09.html
Благодаря Драго!

12.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
AB-02 0,2cc №2, Diesel, Andrusenko Valery Dmitrievich, Ukraine, 2020
AB-02 0,2cm³ №2, Дизел, Aндрусенко Валерий Дмитриевич, Украйна, 2020
AB-02 0.2cc №2 Diesel Andrusenko Valery Dmitrievich Ukraine 2020.jpg
Обем 0,2cm³, диаметър 6мм, ход на буталото 7мм, обороти 12000 об./мин., тегло 23грама.

Реално работи:

01.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-17 №8014670, Diesel, Moskow, USSR, 1980
Подарък за музея от Добри Добрев с.Войнягово:
MK-17  №8014670  Glow Moskow USSR 1980.jpg
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 12000 об./мин.
Информация за двигателя:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MK-17.html

Благодаря Добри!

08.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
JENA 2,5cc MN, Dezigner Walter Hercher, East Germany, 1962
Подарък за музея от Драгомир Драганов:
JENA 2.5cc MN Dezigner Walter Hercher East Germany 1962.jpg
Обем 2,46cm³, диаметър 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 12...17000об./мин.
Благодаря Драго!

13.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S.GRAUPNER NSU/WANKEL ROTARY ENGINE 49PI 4,9ccm №Q876 Best.-Nr.1801, Osaka, Japan, 1971
O.S.GRAUPNER WANKEL ROTARY ENGINE 49PI 4.9ccm №Q876 Best.-Nr.1801 Osaka Japan 1971.jpg
Информация от MODEL AIRPLANE NEWS:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS Wankel Rotary Type PI.html

11.12.2021 Допълвам поста с видео:

10.05.2022
Прикачвам инструкция за двигателя(pdf) предоставена ми от David McIntire.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Mold for GK-2.5 F2A "Elephant" (СЛОН), Georgi Kabakov, Plovdiv, Bulgaria, 1988
Подарък за музея от м.с.Георги Кабаков:
Mold for GK-2.5 F2A  Georgi Kabakov Bulgaria 1988.jpg
Кокилата е изработена през 1988г. в гр.Асеновград от м.с.Георги Кабаков.
Изляти са три картера и съответно са изработени три двигателя.
Двигателя от първата отливка също може да се види в музея.
Снимки и клипче стр.245:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Моделарски-мотори.2286/page-13#post-37205
Благодаря Георги!

25.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Mold for AT-1 2.5cc "First" F2A , Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 1986
Подарък за музея от з.м.с.Асен Танев:
Mold AT-1 2.5cc F2A  Asen Tanev Plovdiv Bulgaria 1986.jpg
Кокилата е изработена през 1986г. в гр.Пловдив от з.м.с.Асен Танев.
Двигател AT-1 2.5cc "First" F2A също може да се види в музея, публикуван е в пост #79.
Благодаря Асене!

25.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
JENA 2,5cc FI, Glow, B.H. Kratzsch, Eisfeld, East Germany, 1965
Подарък за музея от Добри Добрев с.Войнягово:
JENA 2,5cc FI Glow - B.H. Kratzsch Eisfeld DDR 1965.jpg
Обем 2,46cm³, диаметър 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 12...17000об./мин.
Благодаря Добри!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
JENA 10cc CCM , Glow, "Red head", marked with number 63_3, East Germany, 1963
Подарък за музея от м.с.Добрин Киров от гр.Добрич:
JENA 10cc CCM RED HEAD East Germany 1963.jpg
Нов, не пален. Дори свещ не е навивана на главата!
Всички в България, които са го имали го наричат JENA.
Никой не може да каже къде е произведен в Jena или Eisfeld?
Благодаря от сърце на Добрин за двигателя!

12.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Rossi .60 SPEED RV 10cc, ABC, Glow, Italy, 1972
Rossi .60 SPEED RV 10cc ABC Glow Itally 1972.jpg
Rossi .60 SPEED RV 10cc 1972.jpg
В представения двигател двойката е самоделна, правена в Украйна.
ABC comple.jpg
Но е факт, че този модел е произвеждан от Rossi и в ABC вариант!
Информация от AERO MODELLER:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Rossi 60 Speed.html

07.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-16 1,48cc № 9A1922, Diesel, W.Petuchov, Moskow, Russia, 1954
MK-16 9A1922 1954.jpg
MK-16 9A1922 1.48cc Diesel  W.Petuchov Moskow 1954.jpg
Eдин от първите варианти на MK-16.

06.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
JENA 10cc CCM , Glow, "Red head", marked with number 63_3, East Germany, 1963
Подаръка от м.с.Добрин Киров вече има нова оригинална свещ, дифузьор с жигльор и игла.
Разбира се има и красива стойка:
JENA 10cc CCM Red head 1963.jpg

JENA 10cc CCM Glow RED HEAD marked with number 63 East Germany 1963.jpg
Още веднъж благодаря на м.с.Добрин Киров!
Благодаря и на м.с.Тодор Дилчев, който направи дифузьора и продължава да прави стойки на моторите!

12.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-17 №411514 , Diesel, Cyrillic name on journal part of crankcase translation “JUNIOR”, Moskow, USSR, 1974
MK-17  №411514 Cyrillic name on journal part of crankcase translation JUNIOR Moskow 1974.jpg
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 12000 об./мин.
След почти две годишно издирване в музея се появи и вариант с надпис на картера "ЮНИОP".
По предварителната информация с този надпис на картера МК-17 е произвеждан от 1975г.
Опровергахме това твърдение.
Безброй моделисти в България и по света са притежавали МК-16 или MK-17.
Подозирам, че малко от тях са запознати с цялата поредица.
Радвам се, че вече може да се види в музея.
След като му монтирах стойка и го подредих на витрината направих снимка:
Exposition of all versions.jpg

08.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
WETEROK (ВЕТЕРОК) 1,5cc №893, Diesel, DOCAAF-Kiev, Ukraine, 1969
Подарък за музея от Дмитрий Кислицин:
WETEROK 1.5cc №893 Diesel DOCAAF-Kiev Ukraine 1969.jpg
Обем 1,47cm³, диаметър на цилиндъра 11,8мм, ход на буталото 13,5мм, обороти 10000 об/мин.
Нов, не пален. С леко разкъсана кутия и паспорт.
Благодарности!

12.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
AT-6 "GOLDEN SUNRISE", FIRST CAST CRANKCASE, Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 01.03.2021
Подарък за музея от з.м.с.Асен Танев:
AT-6.jpg
"GOLDEN SUNRISE"
AT-6 GOLDEN SUNRISE.jpg
Първа отливка от кокилата за новият двигател от серията AT.
Благодаря Асене!
Повече подробности в темата "Спомени за спорта"

15.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
LRP Z.21R Team Spec.3 3,49cc, №F141002, XTEC PowerCarb, Mario Rossi, Italy, 2007
Пореден подарък за музея от м.с.Димитър Лесковски:
LRP 3.5cc за Z.21R 3,49cc Spec.3 XTEC PowerCarb.jpg

LRP 3.5cc за Z.21R .jpg
The performance-optimised Z.21R Spec.3 stands for an unequalled power delivery, satisfying every demand.
This replacement tuning engine for existing .21 engines features a special timing for even more power
compared to its forerunner. And the engine is totally easy to setup.
Engine Size .21 (3.49cc), bore: 16.40mm, stroke: 16.40mm.

Двигателя е произведен от Марио Роси и брандиран за LRP.
Благодаря Митко!

18.04.2022
 
Последна промяна:
Нагоре